اقدامات لازم بعد از سرقت گوشی

۲۳ آذر, ۱۴۰۱ 0 مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اقدامات بعد از سرقت گوشی
۲.۷/۵ - (۴ امتیاز)

یکی  از مسائلی که امروزه در جامعه بسیار اتفاق می افتد سرقت گوشی است. بطوریکه افراد واهمه ی آن را دارند که در محیط های عمومی با تلفن همراه خود کار کنند یا در دست بگیرند. مسائل اقتصادی نیز روز به روز فشار بیشتری به مردم وارد می کند و فقر در حال افزایش است. به همین دلیل افراد برای امرار معاش خود ناچار از سرقت تلفن همراه یا کیف ها هستند. در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که  اگر متوجه نبودن تلفن همراه خود شدیم یا اینکه آن را سرقت کردند، چه باید کرد؟

مشاوره فوری با وکیل

در رابطه شرب خمر و مجازات نیاز به مشاوره دارید ؟

درخواست مشاوره تلفنی
 6  وکیل آنلاین

اقدامات لازم بعد از سرقت گوشی

  • اولین اقدامی که بعد از پیدا نکردن تلفن همراهتان باید انجام دهید این است که با آن تماس بگیرید. ممکن است تلفن خود را در مکانی جا گذاشته باشید و فردی آن را پیدا کرده باشد و پاسخ تماس شما را بدهد.
  • دومین قدم این است که با مراجعه به یک دفتر خدمات عمومی فوراً اقدام به سوزاندن سیم کارت خود بکنید. در اینصورت امکان سو استفاده کردن سارق از سیم کارتتان را سلب میکنید.
  • سومین قدم این است با مدارک شناسایی خود و جعبه تلفن همراه خود به دادسرا یا کلانتری منطقه مراجعه کنید تا از طریق ریجستری سامانه همتا تلفن همراهتان، اقدام به پیگیری کنند. زیرا به محض اینکه سارق تلفن شما را روشن کند قابل ردیابی می شود.

برای مسدود کردن سیم کارت می توانید به همراه کارت ملی به یکی از نمایندگی های اپراتور خود مراجعه نمایید و یا برای خطوط همراه اول، با شماره ۹۹۹۰ و خطوط ایرانسل با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید و سیم کارت خود را به صورت دو طرفه مسدود نمایید. 

پیگیری و ردیابی موبایل سرقت شده از طریق مخابرات

در گذشته مشترکان هر یک از اپراتورهای کشور برای ردیابی گوشی مفقودی یا به سرقت‌رفته خود باید به مراجع قضایی و یا دفاتر حقوقی اپراتورها مراجعه و نسبت به ردیابی سیم کارت قرارگرفته بر روی موبایل خود اقدام میکردند. اما با سامانه ردیابی گوشی تلفن به سرعت میتوانید گوشی سرقتی خود را پیگیری کنید. در صورتی که گوشی شما رجیستر شده باشد توسط سامانه همیاب ۲۴ در چند مرحله ساده گوشی خود را پیدا کنید. البته در نظر داشته باشید که سیم کارت جدیدی وارد موبایل شما شود تا بتوان ان را ردیابی کرد.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

در چه جرائمی دیه پرداخت می شود؟ نرخ دیه درسال ۱۴۰۳

دیه چیست ؟ در چه مواردی دیه پرداخت می شود؟ انواع دیه در قانون مجازات نرخ دیه درسال 1403 مهلت پرداخت آن چقدر...

تخریب جهیزیه توسط زوج

اختلافات خانوادگی زن و شوهر وقتی به مرحله ی طلاق میرسد یکی از موضوعات نیازمند توافق، جهیزیه است و علاوه بر استرداد جهیزیه بدون...

ولی دم چه کسی است؟

بسیاری از ما در هنگامی که قتلی اتفاق می افتد با واژه ولی دم برخورد کرده ایم اما آیا می دانید ولی دم به چه کسی می گویند و اصلا چه...

2.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.