خروج از کشور دختر مجرد

۲۹ دی, ۱۴۰۰ 3 مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
خروج از کشور دختر مجرد
۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

شرایط خروج از کشور دختر مجرد چیست؟

آیا دختر ۱۸ ساله برای خروج از کشور، نیاز به اجازه ی پدر دارد؟ شرایط برای دختران زیر ۱۸ سال چگونه است؟

اگر پدری اجازه سفر خارج از کشور ندهد، راه دیگری برای گرفتن گذرنامه وجود دارد؟

مشاوره فوری با وکیل

در رابطه با خروج از کشور نیاز به مشاوره دارید ؟

درخواست مشاوره تلفنی
 12  وکیل آنلاین

شرایط اخذ گذرنامه دختران


هر فردی برای رفتن به خارج از کشور نیاز به گذرنامه یا همان پاسپورت دارد. این مدرک برای شناسایی افراد در خارج از کشور است که توسط دولت صادر می شود و نشان می دهد که این شخص تبعه ی کدام کشور است. برای گرفتن پاسپورت یا گذرنامه باید به اداره ی گذرنامه مراجعه کنید.

شرایط اخذ گذرنامه دختران زیر ۱۸ سال:

دختران مجرد زیر ۱۸ سال، باید اجازه ی کتبی پدر که همان ولی اوست یا قیم قانونی خود را برای خروج از کشور اخذ کند.

شرایط اخذ گذرنامه دختران بالای ۱۸ سال:

دختران مجردی که ۱۸ سال ان ها تمام شده است، برای خروج از کشور نیازی به اجازه ی پدر یا ولی یا قیم خود ندارند. اما متاسفانه عده ای از افراد ناآگاه بیان می کنند که این دختران نیز باید اجازه پدر داشته باشند در حالیکه آن ها به سن رشد رسیده اند و نیازی به اجازه کسی ندارند.

” ماده ۱۸ قانون گذرنامه:

برای اشخاص زیر با رعایت شرایط مندرج در این ماده گذرنامه صادر می‌شود:
۱ (اصلاحی ۱۳۸۰/۳/۲۳) – اشخاصی که کمتر از ۱۸ سال تمام دارند و کسانی که تحت ولایت و یا قیمومیت می‌باشند با اجازه کتبی ولی یا قیم آنان.
۲- مشمولین وظیفه عمومی با اجازه کتبی اداره وظیفه عمومی.
۳- زنان شوهردار و لو کمتر از ۱۸ سال تمام با موافقت کتبی شوهر و در موارد اضطراری اجازه دادستان شهرستان محل درخواست گذرنامه که مکلف است نظر خود را اعم از قبول درخواست یا رد آن حداکثر ظرف سه روز اعلام دارد کافی است.زنانی که با شوهر خود مقیم خارج هستند و زنانی که شوهر خارجی اختیار کرده و به تابعیت ایرانی باقی مانده‌اند از شرط این بند مستثنی می‌باشند.”

اینستاگرام دادیاران

کسب اجازه از دادگاه برای خروج


دختران بالای ۱۸ سال که به طور مستقل می توانند به خارج از کشور بروند و نیازی به اجازه پدر ندارند.

اما در مورد افراد زیر ۱۸ سال، چه پسر و په دختر نیاز به اجازه پدر دارند و در صورتی که در مواردی که پدر و مادر طلاق گرفته اند، شخصی که حضانت بچه را بر عهده دارد، اجازه ی خروج از کشور را نداد می توان از طریق دادگاه اقدام نمود.

در اینجا دادگاه پس از بررسی شرایط و اخذ تامین مناسب می تواند اجازه ی صدور گذرنامه را بدهد.

” ماده ۴۲ قانون حمایت خانواده ۱۳۹۱:

صغیر و مجنون را نمی‌توان بدون رضایت ولی، قیم، مادر یا شخصی که حضانت و نگهداری آنان به او واگذار شده است از محل اقامت مقرر بین طرفین یا محل اقامت قبل از وقوع طلاق به محل دیگر یا خارج از کشور فرستاد، مگر اینکه دادگاه آن را به مصلحت صغیر و مجنون بداند و با درنظر گرفتن حق ملاقات اشخاص ذی‌حق این امر را اجازه دهـد. دادگاه درصـورت موافقت با خـارج کردن صغیـر و مجنون از کشور، بنابر درخواست ذی‌نفع، برای تضمین بازگرداندن صغیر و مجنون تامین مناسبی اخذ می‌کند.”

 


شرایط اجازه خروج از کشور برای بانوان ورزشکار عضو تیم ملی

در سال های اخیر ممنوع الخروج کردن بانوان ورزشکار کشور جهت حضور در مسابقات تیم ملی توسط همسرانشان جنجال های بسیاری را به راه انداخت. به همین دلیل در مورد بند ۳ ماده ۱۸ قانون گذرنامه  اصلاحاتی انجام شد. طبق این طرح ” در مواردی مانند حج تمتع، شرکت در مسابقات و همایش­های علمی، فرهنگی و ورزشی به نمایندگی از ایران جزو موارد اضطراری محسوب شده و زنان در چنین مواردی با تایید مراجع ذی صلاح کشور می­توانند از کشور خارج شوند.”

مشاوره فوری با وکیل

در رابطه با خروج از کشور نیاز به مشاوره دارید ؟

درخواست مشاوره تلفنی
 11  وکیل آنلاین

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

طلاق بائن چیست؟

زمانی که زن و شوهر تصمیم به جدایی می گیرند، اقدام به طلاق می کنند. طلاق از حیث قابل رجوع بودن به دو دسته ی بائن و رجعی تقسیم می...

مراحل و روش درخواست اعسار مهریه

مهریه یکی از حقوق زوجه است که هر زمان، زن مطالبه نماید مرد مکلف به پرداخت است. درخواست اعسار مهریه، در صورتی پذیرفته می شود که...

حق توکیل به غیر چیست؟نکات مهم توکیل در فروش

حق توکیل به غیر چیست؟ ایا با وکالت تفاوت دارد؟ بعد از روشن شدن این مفهوم، به قانون توکیل و سپس ضمانت اجرای تعیین شده در...

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ دیدگاه ثبت شده است.