مجازات آزار جنسی کودکان

۱۵ اسفند, ۱۴۰۰ 10 مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
مجازات-آزار-جنسی-کودکان
۴.۲/۵ - (۶ امتیاز)

یکی از جرایمی که اخبار ناگواری از آن هر روزه به گوش ما می رسد، آزار جنسی کودکان است. متاسفانه در قوانین در مورد آزار جنسی کودکان قانون و مجازاتی وجود نداشت.

آزار جنسی کودکان از مصادیق خشونت علیه کودکان است.

مشاوره فوری با وکیل

در رابطه با ازار جنسی کودکان و تجاوز جنسی نیاز به مشاوره دارید ؟

درخواست مشاوره تلفنی
 11  وکیل آنلاین

این مسئله آثار سوئی را بر روی زندگی خود شخص قربانی، خانواده و بر جامعه خواهد گذاشت. زیرا علاوه بر اینکه خود قربانی آسیب جسمی و روحی می بیند، گاها ممکن است در آینده دست به کارهای خطرناکی بزند وفردی که او را آزار داده انتقام بگیرد یا اقدام به انجام همین جرم بر روی دیگران بکند.

مسئله مهم در اینجاست که در اغلب اوقات فرد متجاوز یا کسی که کودک را مورد آزار قرار می دهد از بستگان و اطرافیان کودک است. این افراد کودک را تهدید یا تطمیع می کنند تا مبادا به کسی اطلاع دهد. در صورت مشاهده هرگونه درد در قسمت تناسلی، کبودی بی دلیل و کابوس های شبانه، ترس از افراد خاص، گوشه گیری و تغییر ناگهانی رفتار کودک و علائمی از این قبیل حتما موضوع را پیگیری نمایید.


کودک کیست؟

مطابق تعریف سازمان بهداشت جهانی، به افراد زیر ۱۸ سال که هنوز به سن قانونی نرسیده اند، کودک گفته می شود.


کودک آزاری چیست

هنگامی که افراد اقدام به انجام عملی نمایند که مصداق بهره کشی از کودکان و ورود آسیب به جسم و روح و روان کودک شود کودک آزاری محسوب می شود.


منظور از آزار جنسی کودکان چیست

هرگونه لمس بدن و اندام تناسلی کودک به قصد لذت، مجبور نمودن کودک برای دست زدن به بدن شما، فحاشی رکیک و کتک زدن کودک، نگاه ها و شوخی های رکیک، دخول از طریق معقد،واژن و دهان، مجبور نمودن پسرانی که بلوغ رسیده اند جهت برقراری رابطه ی جنسی با زنان و … مصادیق آزار جنسی کودکان محسوب می شود.

غالبا افرادی که تمایل جنسی شدیدی نسبت به کودکان دارند و اصطلاحا بچه باز هستند، دارای بیماری روانی پدوفیلیا (Pedophilia) هستند که از دسته ی انحرافات جنسی محسوب می شود.


مجازات آزار جنسی کودکان چیست

در ماده ۱۰ قانون حمایت حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال ۱۳۹۹، مجازات آزار جنسی کودکان به شرح زیر تعیین شده است:

ماده ۱۰ قانون حمایت از اطفال ونوجوانان:

هرکس نسبت به طفل یا نوجوان مرتکب آزار یا سوءاستفاده جنسی شود، در صورتی که مشمول مجازات حد نباشد با درنظرگرفتن شرایطی مانند وضعیت بزه دیده، شرایط مرتکب و آثار جرم، به ترتیب زیر مجازات می شود:
۱ـ آزار جنسی تماسی توسط محارم یا با عنف به مجازات حبس درجه پنج قانون مجازات اسلامی.
۲ـ سایر آزارهای جنسی تماسی به مجازات حبس درجه شش قانون مجازات اسلامی.
۳ـ آزار جنسی غیرتماسی توسط محارم یا با عنف به یکی از مجازا ت ه ای درجه هفت قانون مجازات اسلامی.
۴ـ سایر آزارهای جنسی غیرتماسی به یکی از مجازات های درجه هشت قانون مجازات اسلامی.
۵ ـ بهره کشی جنسی از طفل و نوجوان از طریق عرضه، در اختیارگرفتن، وادار یا اجیر کردن برای هرزه نگاری یا سوءاستفاده جنسی به مجازات حبس درجه پنج قانون مجازات اسلامی.
۶ ـ در دسترس قراردادن یا ارائه محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل به طفل یا نوجوان به یک یا چند مجازات درجه هشت قانون مجازات اسلامی.
۷ـ استفاده از طفل و نوجوان برای تهیه، تولید، توزیع، تکثیر، نمایش، فروش و نگهداری آثار سمعی و بصری مستهجن یا مبتذل، حسب مورد به میانگین حداقل و حداکثر تا حداکثر مجازات مقرر در قانون مربوط.
۸ ـ واردات، صادرات، تکثیر، انتشار، عرضه، معامله یا بارگذاری محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل که در آنها از اطفال و نوجوانان بهره گیری شده و یا حمل و نگهداری آنها به یکی از مجازات های درجه شش قانون مجازات اسلامی.
۹ـ برقراری ارتباط با طفل و نوجوان در فضای مجازی به منظور هرگونه آزار جنسی یا ارتباط جنسی نامشروع به یکی از مجازات های درجه شش قانون مجازات اسلامی.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا در رابطه با این موضوع از وکیل متخصص مشورت بگیر

درخواست مشاوره تلفنی
 7  وکیل آنلاین
اینستاگرام دادیاران

اگر نوجوان به برقراری رابطه ی جنسی رضایت داشته باشد، آیا مصداق تجاوز خواهد بود؟

بله، در صورتی که فرد نابالغی یا میل و رضایت خودش با فرد بالغی رابطه ی جنسی برقرار نماید مطابق قانون مصداق جرم تجاوز است و مجازات خواهد شد.

منظور از آزار جنسی کودکان چیست؟

هرگونه لمس بدن و اندام تناسلی کودک به قصد لذت، مجبور نمودن کودک برای لمس بدن شما، فحاشی رکیک و کتک زدن کودک، نگاه ها و شوخی های رکیک، دخول و … مصادیق آزار جنسی کودکان محسوب می شود.

آیا برقراری رابطه ی جنسی با نوجوانان با رضایت خودش، قابل مجازات است؟

بله، در صورتی که فرد نابالغی یا میل و رضایت خودش با فرد بالغی رابطه ی جنسی داشته باشد این عمل قابل مجازات است.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

در چه جرائمی دیه پرداخت می شود؟ نرخ دیه درسال ۱۴۰۳

دیه چیست ؟ در چه مواردی دیه پرداخت می شود؟ انواع دیه در قانون مجازات نرخ دیه درسال 1403 مهلت پرداخت آن چقدر...

تخریب جهیزیه توسط زوج

اختلافات خانوادگی زن و شوهر وقتی به مرحله ی طلاق میرسد یکی از موضوعات نیازمند توافق، جهیزیه است و علاوه بر استرداد جهیزیه بدون...

ولی دم چه کسی است؟

بسیاری از ما در هنگامی که قتلی اتفاق می افتد با واژه ولی دم برخورد کرده ایم اما آیا می دانید ولی دم به چه کسی می گویند و اصلا چه...

4.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ دیدگاه ثبت شده است.

  1. سلام کودکی ۶ساله دارم که از طرف چند کودک ۱۰ساله آزار و اذیت جنسی شده بازور تهدید ،کودکم از ترس بیرون از خانه نمیرود هرشب کابوس میبیند مرجعی هست که شکایت کنم

    • سلام.ابتدا به روانشناس مراجعه کنید تا میزان و نوع اسیب مشخص شود.سپس در صورت وجود ادله بر ارتکاب جرم از طریق دادسرای اطفال شکایت خود را پیگیری نمایید.

  2. سلام کودکی ۶ساله دارم که از طرف چند کودک ۱۰ساله آزار و اذیت جنسی شده بازور تهدید ،کودکم از ترس بیرون از خانه نمیرود هرشب کابوس میبیند مرجعی هست که شکایت کنم

    • سلام.ابتدا به روانشناس مراجعه کنید تا میزان و نوع اسیب مشخص شود.سپس در صورت وجود ادله بر ارتکاب جرم از طریق دادسرای اطفال شکایت خود را پیگیری نمایید.

  3. سلام یه معلم خصوصی وقتی ما منزل نبودیم اومده و پسرمو دست مالی کرده کار به تجاوز و رابطه جنسی نکشیده قابل شکایت و اثبات هست ممنونم

  4. سلام
    مردی ۳۲ ساله هستم ک در زمان کودکی توسط یکی از اقوام(مرد بالغ)،بصورت ناخواسته و با تهدید به مرگ و آبرو مورد آزار واذیت جنسی قرار گرفتم.میخواستم بدونم میشه اثباتش کرد و اینکه درصورت اثبات مجازات طرف مقابل چیه؟
    من الان کارمندم،به کار و شغلم صدمه ای وارد نمیشه؟

    • سلام وقتی هفت هشت سالم بود هنووز فک نه
      یه مردی بود میمود تو کوچمون لوازم خونگی میفروخت بعد چندبار منو دستمالی کرد ن فقط من بلکه بیشتر دخترای تو کوچمون رو ماهم بچه بودیم چیزی به کسی نمیگفتیم الان اگه ازش شکایت کنن مجازاتش چیه؟؟

      • سلام وقتتون به خیر.طرح شکایت دارای مهلت است و این مهلت در موضوع شما منقضی شده است.. برای پیگیری موضوع می توانید با در دست داشتن مشخصات شناسنامه ایی فرد متجاوز به کلانتری محل مراجعه نمایید.