وکیل طلاق در مشهد
image

وکیل طلاق در مشهد

در صورتی که نیاز به وکیل طلاق در مشهد دارید با ما در ارتباط باشید.  
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ده سال سابقه وکالت
۴.۳/۵ - (۱۰ امتیاز)

شما به صفحه وکیل پایه یک دادگستری متخصص طلاق در مشهد وارد شده اید. وکلای طلاق مشهد دادیاران دارای بیش از ۱۰ سال سابقه در امور طلاق یکطرفه و توافقی می باشند.

در صورتی که در جستجوی وکیل متخصص و متعهد برای طلاق هستید این مطلب را کامل مطالعه کرده و با وکلای ما تماس بگیرید.

با توجه به امار پرونده های حقوقی از منابع مرکز امار قوه قضائیه، هر ساله شاهد افزایش تقاضای طلاق هستیم. این امار در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۶ درصدی به میزان ۱۴۰ هزار درخواست بوده است. بسیاری از زوجین به دلیل عدم اگاهی کافی از حق حقوق خود وارد پروسه طلاق شده و دچار مشکل و اشتباهاتی میشوند.

دنبال وکیل خوب برای طلاق در مشهد میگردم !

دفتر حقوقی دادیاران با همکاری وکلای متخصص طلاق در مشهد، خدمات مشاوره و وکالت پرونده های طلاق را با شرایط ویژه تقبل می نماید. همچنین وکالت طلاق توافقی بدون حضور و در کمترین زمان ممکن در مشهد انجام میگیرد.

ایا برای طلاق لازم است وکیل بگیریم ؟

پیشنهاد ما بر این است که در هر صورت حتی توافق قطعی، از وکیل متخصص خانواده مشاوره بگیرید. با این حال در شرایطی که توافقی وجود نداشته و درخواست طلاق یکطرفه می باشد، قطعا نیاز به وکیل دارید.

چرا ؟

  • در سالهای اخیر رویه دادگاه ها کاملا فرق کرده است. حتی این رویه از شهرستانی به شهرستان دیگر متفاوت است.
  • وجود وکیل، شرایط را برای طرفی که در روال پرونده خلل ایجاد میکند، تنگ خواهد کرد.
  • رفت و امد در پله های دادگاه برای افرادی که با این محیط اشنایی ندارند کمی سرسام آور است. در نهایت باعث این میشود که خواهان پرونده مراحل قضایی را به نحو احسنت طی نکند.
  • پیرو دادخواست طلاق، احتمال اینکه پرونده به سایر دادگاه ها (کیفری و دادگاه های عمومی) کشیده شود وجود دارد.

وجود وکیل به نوعی، پشتیبان قوی و اعتبار شما در دادگاه خواهد بود.

چرا دادیاران بهترین وکیل طلاق در مشهد را دارد

✅ وکلای طلاق دادیاران سالها در حوزه انواع طلاق ( توافقی، یکطرفه، غیابی) فعالیت داشته و به رویه های دادگاه و شعبات مشهد اشراف کامل دارند.

✅ حق الوکاله پرونده های طلاق و خانواده بر اساس حداقل عرف کانون وکلا درنظر گرفته میشود و دارای شرایط اقساط می باشد.


مشاوره طلاق در مشهد


به کلیه زوجین واقع در شهرستان مشهد توصیه میشود قبل از هر اقدام قانونی و یا توافق از وکلای متخصص طلاق مشاوره دریافت کنند. جلسه مشاوره طلاق در مشهد، میتواند به صورت فردی با حضور یک طرف و یا با حضور زوجین انجام گیرد. در صورتی که توانایی حضور فیزیکی در دفاتر حقوقی ما را ندارید با مراجعه به کانالهای ارتباطی ما از جمله واتس اپ، اینستاگرام و تماس مستقیم در ارتباط باشید. در ادامه راه های طلاق یکطرفه به طور کامل توضیح داده شده است.

بهترین وکیل طلاق در مشهد


مجموعه حقوقی دادیاران در مشهد دارای دفتر تخصصی حقوق خانواده و طلاق می باشد. این مجموعه با بهره گیری از وکلای مجرب خانواده سال ها در امور طلاق، نفقه، مهریه، حضانت فرزندان و … فعالیت داشته و دارای دفاتر تخصصی در محدوده بولوار شفا و امامت مشهد می باشد. اگر به دنبال بهترین وکیل طلاق در مشهد هستید با شماره های داخل وبسایت تماس بگیرید.

بهترین وکیل طلاق در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد


باید توجه داشته باشید که اکثر دادخواست های طلاق در نهایت به طلاق توافقی ختم خواهد شد. در واقع اکثر طلاق های ثبت شده توافقی محسوب می شود. معمولا زوجین پس از طرح دعاوی مختلف و عدم دریافت نتیجه، اقدام به طلاق توافقی مینمایند. نکاتی که باید در طلاق توافقی در نظر گرفت:

  • ثبت توافقات اولیه جهت تعیین تکلیف مهریه، جهیزیه، حضانت فرزندان و طلاق.
  • ثبت قرار های محضری و ارائه حق طلاق توسط مرد.
  • مشاوره دادگاه.
  • دادخواست طلاق توافقی.
  • ثبت واقعه طلاق.

در طلاق توافقی زوجه با دریافت حق طلاق نیاز به وکیل دادگستری دارد. قبل از هرگونه توافقی پیشنهاد می شود به وکیل طلاق توافقی در مشهد مراجعه کنید.

وکیل طلاق توافقی در مشهد

توضیحاتی در رابطه با انواع طلاق در ایران


طلاق از نظر فقهی به دو گروه تقسیم میشود. این دسته بندی بر اساس قابلیت رجوع در دوران عده یا عدم قابلیت آن تعیین شده است.

طلاق رجعی نوعی از طلاق است که در مدت عده برای مرد حق رجوع وجود دارد. عده، مدت زمانی است که زن پس از طلاق حق ازدواج مجدد ندارد. این مدت زمان بسته به نوع جدایی ( فسخ نکاح، مرگ شوهر، باردار بودن یا نبودن و نوع ازدواج و … ) متفاوت می باشد. علت وجود عده از نظر فقهی احترام به همسر سابق و اطمینان از نداشتن فرزند از وی و پاک بودن رحم می باشد. در دوره عده طلاق رجعی مرد می تواند به همسر خود رجوع کرده و به او محرم می باشد. هرگونه ازدواج مجدد زن در این دوره باطل می باشد. همچنین زوجه در این دوره از شوهرش نفقه می گیرد.

طلاق بائن آن است که در مدت عده برای مرد حق رجوع وجود ندارد. در طلاق بائن رابطه‌ ی زوجیت قطع شده و حق نفقه از زن گرفته شده (مگر آن که آبستن باشد) و زوجین از یک دیگر ارث نمی برند. اگر مرد بخواهد دوباره با زن ازدواج کند باید عقد جدیدی جاری گردد. موارد طلاق بائن :

  • طلاق دختر باکره. یعنی دختری که دخول انجام نداده است.
  • طلاق زن یائسه.
  • طلاق خلع و مُبارات مادام که زن رجوع به عوض نکرده باشد.
  • چنانچه مردی ۳ بار با یک زن ازدواج نماید طلاق سوم بائن محسوب می شود.
  • طلاق در صورت عسر و حرج زن.

عسر و حرج چیست و زوجه چگونه می تواند درخواست طلاق بدهد ؟

معناى عسر عبارت از صعوبت، مشقت و شدت است که در فارسى از آن به دشوارى و سختى تعبیر مى‌شود. واژه حرج نیز به معناى ضیق، تنگى، و سختى به کار رفته است. «… ما جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ» .

عسر و حرج زوجه شرایطی است که زن به نوعی تحمل ادامه زندگی بر او دشوار می باشد و در حال رنج دیدن است. اثبات این موضوع در اختیار دادگاه خانواده می باشد. در واقع عسر و حرج دارای مفهومی عرفی است که دادگاه باید به این مسئله دست پیدا کند که زوجه در شرایطی است که ادامه زندگی برای اون با درد و رنج شدید همراه است. ولی شرایط مشخصی را عنوان نکرده است. به همین دلیل قانونگذار به ذکر مصادیق تمثیلی از آن اکتفا کرده است.

مصادیق عسر و حرج

  • ترک زندگی خانواده توسط شوهر حداقل به مدت شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در طول یک سال بدون عذر موجه.
  • اعتیاد شوهر به مواد مخدر یا ابتلای او به مشروبات الکلی و امتناع زوج از ترک آن‌ها یا عدم امکان الزام شوهر به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است .
  • محکومیت قطعی ۵ سال به بالا.
  • ضرب و جرح یا فحاشی یا هرگونه سوءِ رفتار مستمر زوج که عرفا با توجه به وضعیت زن قابل تحمل نباشد.
  • ابتلای شوهر به بیماری‌های صعب‌العلاج روانی یا مسری یا هر عارضه‌ ی صعب‌ العلاج دیگر که زندگی مشترک را مختل کند مثل بیماری سارس یا ایدز.
نمونه دادنامه طلاق در مشهد
نمونه دادنامه طلاق به درخواست زوجه

نکاتی در رابطه با طلاق از طریق عسر و حرج زن باید بدانید این است که عوامل فوق به تنهایی دال بر عسر و حرج نیست و شرایط عسر و حرج برای قاضی باید محرض شود. لذا اینکه زوج صرفا به مواد مخدر اعتیاد داشته یا در مواردی همسر خود را کتک زده است ادله کافی محسوب نمی گردد. با سوابق که از دادگاه های خانواده مشهد داریم، شرایط عسر و حرج اخرین مرحله برای طلاق یک طرفه زن می باشد.

همچنین در نظر داشته باشید که این نوع از طلاق معمولا مراحل طولانی داشته و نیاز به ادله و شهود کافی می باشد. به عنوان مثال ضرب و جرح زن باید در پزشک قانونی اثبات گردد. همچنین این ضرب و جرح باید مکرر و به گونه ای باشد که شرایط عسر و حرج را برای قاضی پرونده مسجل کند.

در نظر داشته باشید که سوابق شکایت، صورت جلسات کلانتری و پزشکی قانونی بالخصوص به صورت مکرر و در دراز مدت به اثبات شرایط عسر و حرج کمک خواهد کرد. پیشنهاد می گردد جهت طلاق یکطرفه با وکلای ما در مجموعه حقوقی دادیاران مشورت کنید.

طلاق از طریق ترک انفاق

طبق ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی زوجه در دو صورت می تواند درخواست طلاق ترک انفاق از دادگاه نماید. اول در صورت عجز زوج در پرداخت نفقه و دوم امتناع شوهر از پرداخت نفقه. در صورتی که هر کدام برای دادگاه محرز گردد دادگاه می تواند حکم  اجبار به طلاق زن نماید.

در جرم ترک انفاق برای اینکه شوهر به دلیل نفقه ندادن مجازات شود، باید با وجود استطاعت مالی و وضع اقتصادی مناسب، از انجام وظیفه خودداری کند. البته در صورتی که شوهر ثابت کند که زن از وی تمکین نمی کند، نه ‌تنها مجازاتی نداشته، بلکه تکلیف پرداخت نفقه از گردن او ساقط خواهد شد. می توان در نظر داشت که زوجه می تواند قبل ازدواج عدم پرداخت نفقه را در صورت داشتن وکالت طلاق شرط کند.

شماره تماس وکیل طلاق در مشهد


جهت ارتباط با وکلای طلاق دادیاران با شماره های داخل کادر ابی رنگ تماس بگیرید. جهت مراجعه حضوری همه روزه به غیر از روزهای تعطیل رسمی، از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پاسخگوی مراجعین محترم هستیم. شماره وکیل طلاق در مشهد در کادر ابی رنگ درج شده است.

سوالات متداول :

در دادگاه طلاق قاضی چه سوالاتی میپرسد ؟

از مهمترین سوالات قاضی دادگاه ، علت طلاق از سوی زن ، پرداخت حقوق مالی زوجه توسط زوج و حضانت فرزندان می باشد.

سریعترین راه گرفتن طلاق چیست ؟

در صورتی که زوجین به توافق مشترک رسیده باشند، طلاق توافقی طی ارائه وکالت محضری سریعترین راه طلاق می باشد.

حق الوکاله وکیل طلاق در مشهد چقدر است ؟

حق الوکاله وکیل طلاق با توجه به اینکه طلاق یکطرفه باشد و یا توافقی متفاوت است. معمولا هزینه وکالت در طلاق توافقی عرف مشخصی دارد اما طلاق یکطرفه پس از بررسی وکیل اعلام میگردد.

برای طلاق توافقی باید چه کاری انجام داد؟

معمولا بهترین راه طلاق توافقی ثبت توافقات و ارائه وکالت طلاق در دفتر اسناد رسمی و سپس ارائه دادخواست طلاق از سوی زوجه می باشد. با این کار از هرگونه تردید و تغییر نظر طرفین جلوگیری میشود.

ایا در دادگاه طلاق در مورد مهریه تصمیم گیری خواهد شد ؟

اگر درخواست طلاق از سوی مرد باشد موضوع حق و حقوق زوجه باید تعیین و مشخص گردد.

ایا زوجه به تنهایی میتواند درخواست طلاق بدهد ؟

به طور معمول حق طلاق با مرد می باشد و زوجه صرفا تحت عنوان عسر و حرج میتواند درخواست طلاق یکطرفه نماید. مصادیق عسر و حرج در متن صفحه عنوان شده است.

ایا با قید حق طلاق در شروط ضمن عقد، زوجه میتواند یکطرفه طلاق بگیرید ؟

خیر. حتی اگر حق طلاق در شروط ضمن عقد قید شود از منظر قانونی قابل اجرا نیست. زوجه صرفا با داشتن وکالت در طلاق میتواند یکطرفه درخواست طلاق نماید.

کلام آخر

وکیل طلاق در شهرستان مشهد یکی از خدمات وکیل خانواده در مشهد توسط مجموعه حقوقی وکلای دادیاران به عنوان مرجع وکیل ایران می باشد. خدمات تلفنی و اینترنتی دادیاران به صورت ۲۴ ساعته بوده و کارشناسان ما همه روزه اماده پاسخگویی می باشند.

4.3/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.