اموزش شش ساعته قبل از ازدواج

۲۱ آبان, ۱۴۰۱ 0 مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اموزش اجباری قبل از ازدواج
۵/۵ - (۱ امتیاز)

تصویب اموزش شش ساعته قبل از ازدواج توسط کمیسیون فرعی دولت


به گزارش ایسنا :

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به نشست کمیسیون فرعی دولت در روز گذشته گفت: مطابق با تصویب این کمیسیون، ثبت ازدواج در دفاتر ثبت باید به همراه گواهی اتمام آموزش‌ های شش ساعته باشد و دریافت این گواهی برای دفاتر ثبت اجباری میگردد .

در نشست کمیسون فرعی دولت با موضوع امور خانواده خانم ابتکار ” معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور” از مصوبه جدید این کمیسیون خبر داد :

اموزش ۶ ساعته پیش از ازدواج . از این پس زوجین قبل از ازدواج باید دوره ۶ ساعته آموزش خانواده را ببینند . لذا ثبت ازدواج در دفاتر ثبت با ارائه این گواهی نامه انجام میگیرد و دریافت این گواهی برای دفاتر اجباری می باشد .

به نظر میرسد با توجه به معضلات امور خانواده و پرونده های متعدد حقوقی در مراجع قضایی و افزایش آمار درخواست طلاق ، نیاز به آموزش قبل از ازدواج مورد توجه مسئولین واقع شده است . همچنین با آمار های به دست آمده که در همین نشست بیان شده است، نیاز شدید جوانان به بحث ، آموزش و مهارتهای زندگی و رفتار جنسی به چشم میخورد .

آموزش شش ساعته قبل از ازدواج

خانم ابتکار در این نشست گفت :

اختلال ارتباطی آنقدر عمومیت پیدا کرده است که مرکز بین المللی گفت وگوی خانواده به خواست کشور ما شکل گرفت و نشست‌های بین المللی در این راستا انجام و تجربیات کشورمان درباره موضوعات ارتباطی و تحکیم خانواده با جامعه بین الملل به اشتراک گذاشته شد که نشان دهنده فراگیر بودن این مساله‌ است. این مساله موضوعی جهانی است و باید برایش راه حلی متناسب با شرایط کنونی جامعه و کشورمان اندیشید.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه با توجه به آموزه‌های دینی‌ نگاه متعالی به خانواده داریم و با اشاره به تدوین شاخص‌های خانواده در ستاد ملی زن و خانواده ادامه داد: اینکه یک سری اقدامات و سیاست‌ها را مبتنی بر شاخص‌های احصاء شده به دست آوریم، کار بزرگی است که در ستاد ملی زن و خانواده انجام شد. در شاخص‌ها و برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده ۳۱ استان، موضوعات تحکیم خانواده، ازدواج و فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است. در این اسنادی که دارای برنامه عملیاتی هستند به چنین محورهایی توجه شده است و همین امر اهمیت کارمان را چند برابر می‌کند.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

طلاق بائن چیست؟

زمانی که زن و شوهر تصمیم به جدایی می گیرند، اقدام به طلاق می کنند. طلاق از حیث قابل رجوع بودن به دو دسته ی بائن و رجعی تقسیم می...

مراحل و روش درخواست اعسار مهریه

مهریه یکی از حقوق زوجه است که هر زمان، زن مطالبه نماید مرد مکلف به پرداخت است. درخواست اعسار مهریه، در صورتی پذیرفته می شود که...

حق توکیل به غیر چیست؟نکات مهم توکیل در فروش

حق توکیل به غیر چیست؟ ایا با وکالت تفاوت دارد؟ بعد از روشن شدن این مفهوم، به قانون توکیل و سپس ضمانت اجرای تعیین شده در...

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.