هزینه گواهی عدم سوء پیشینه سال ۱۴۰۱

۱ اسفند, ۱۴۰۰ 0 مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
هزینه-گواهی-عدم-سو-پیشینه
۵/۵ - (۱ امتیاز)

گواهی عدم سوء پیشینه چیست؟

چگونه گواهی عدم سوء پیشینه بگیرم؟

هزینه ی گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه چقدر است؟

هنگامی افراد مرتکب جرایم خاصی می شوند، برای ان ها سوء پیشینه می شود. یعنی در صورت استعلام گرفتن، سابقه ی کیفری آن ها معلوم می شود.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی
 6  وکیل آنلاین

گواهی عدم سوء پیشینه چیست

گواهی سوء پیشینه برگه ایست که در آن سابقه ی محکومیت کیفری افراد ثبت می شود. اغلب کارفرمایان جهت استخدام افراد، از ان ها می خواهند که گواهی عدم سوء پیشینه بیاورند. همه ی جرایم منجر به ایجاد سوء پیشینه نمی شود. تنها جرایم مندرج در ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی، می توانند سابقه ی محکومیت کیفری موثر ایجاد نمایند.

” ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی:

محکومیت قطعی کیفری در جرائم عمدی، پس از اجرای حکم یا شمول مرور زمان، در مدت زمان مقرر در این ماده محکوم را از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات تبعی محروم می‌کند:

  • الف- هفت سال در محکومیت به مجازاتهای سالب حیات و حبس ابد از تاریخ توقف اجرای حکم اصلی.
  • ب- سه سال در محکومیت به قطع عضو، قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده بیش از نصف دیه مجنی علیه باشد، نفی بلد و حبس تا درجه چهار.
  • پ- دو سال در محکومیت به شلاق حدی، قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده نصف دیه مجنیٌ علیه یا کمتر از آن باشد و حبس درجه پنج.
  • تبصره ۱- در غیر موارد فوق، مراتب محکومیت در پیشینه کیفری محکوم درج می‌ شود لکن در گواهی‌ های صادره از مراجع ذیربط منعکس نمی‌ شود مگر به درخواست مراجع قضائی برای تعیین یا بازنگری در مجازات.
    تبصره ۲- در مورد جرائم قابل گذشت در صورتی که پس از صدور حکم قطعی با گذشت شاکی یا مدعی خصوصی، اجرای مجازات موقوف شود اثر تبعی آن نیز رفع می‌ شود.
    تبصره ۳- در عفو و آزادی مشروط، اثر تبعی محکومیت پس از گذشت مدت های فوق از زمان عفو یا اتمام مدت آزادی مشروط رفع می‌ شود. محکوم در مدت زمان آزادی مشروط و همچنین در زمان اجرای حکم نیز از حقوق اجتماعی محروم می‌ گردد. “

    هزینه گواهی عدم سوء پیشینه سال ۱۴۰۲ چقدر است

    هزینه گواهی عدم سوء پیشینه سال ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی قابل پرداخت بوده و مبلغ ۲۰ هزار تومان می باشد.  هزینه درخواست به شکل حضوری، 110 هزار و ۶۴۰ تومان است که شامل هزینه های مربوط به انگشت نگاری، خدمات دفتر و عکس می باشد. نحوه پرداخت هزینه گواهی عدم سوء پیشینه ۱۴۰۲، برای متقاضیان حضوری، از طریق فیش بانکی و دستگاه پوز است.

    هزینه گواهی عدم سوء پیشینه سال ۱۴۰۱


    هزینه ی گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۱ هنوز اعلام نشده است.

    برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه می توانید به صورت حضوری اقدام نمایید. که باید به پلیس +۱۰ بروید یا به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه کنید.

    اما برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی باید به سایت adliran.ir مراجعه کنید.

    هزینه گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه در سال ۱۴۰۰ بسته به این که به کدام یک از دو روش حضوری یا اینترنتی انجام شود متفاوت است:

    • هزینه گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه سال ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی: بیست هزار تومان که از طریق درگاه اینترنتی پرداخت می شود.
    • هزینه گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه سال ۱۴۰۰ به صورت حضوری: ۱۱۰.۶۴۰ هزار تومان ( صدو ده هزار و ششصد چهل تومان) است که از طریق دستگاه اکرتخوان پرداخت می شود. (۱۵ هزار تومان برای انگشت نگاری، ۲۰ هزار تومان برای هزینه دادرسی، ۴۲ هزار و ۲۲۵ تومان برای احراز هویت و عکس، و ۳۳ هزار و ۳۸۴ تومان برای خدمات دفتر.)

    مشاوره فوری با وکیل

    همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

    درخواست مشاوره تلفنی

    در چه جرائمی دیه پرداخت می شود؟ نرخ دیه درسال ۱۴۰۳

    دیه چیست ؟ در چه مواردی دیه پرداخت می شود؟ انواع دیه در قانون مجازات نرخ دیه درسال 1403 مهلت پرداخت آن چقدر...

    تخریب جهیزیه توسط زوج

    اختلافات خانوادگی زن و شوهر وقتی به مرحله ی طلاق میرسد یکی از موضوعات نیازمند توافق، جهیزیه است و علاوه بر استرداد جهیزیه بدون...

    ولی دم چه کسی است؟

    بسیاری از ما در هنگامی که قتلی اتفاق می افتد با واژه ولی دم برخورد کرده ایم اما آیا می دانید ولی دم به چه کسی می گویند و اصلا چه...

    5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ۰ دیدگاه ثبت شده است.