ثیت شرکت در مشهد

بیش از ده سال سابقه ثبت شرکتها در استان خراسان

✅ ثبت شرکت های تجاری ثبت علائم تجاری و برند

✅ ثبت موسسات غیر تجاری ✅ تغییر اساسنامه ، اعضا ، تمدید ، انحلال


خدمات ثبت وتغییرات انواع شرکتها ، کارت بازرگانی وعلائم تجاری

شما به صفحه ثبت شرکت مشهد در مجموعه حقوقی دادیاران وارد شده اید. لازم به ذکر است ثبت شرکت در مشهد توسط دادیاران در ۱۰ روز کاری انجام میگردد. همچنین پیش از هرگونه اقدامی میتوانید از سوی کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید. پیشنهاد میگردد، پیش از اینکه اقدام به ثبت شرکت نمایید مطالب زیر را تا انتها دنبال کنید.

مشاوره ثبت شرکت


کارشناسان ما در مجموعه حقوقی دادیاران با بهره گیری از دانش حقوقی و ثبتی و تجربه چندین ساله در ارائه خدمات ثبتی شرکتها و موسسات به صورت تلفنی ، اینترنتی و حضوری مشاوره ثبت شرکت در مشهد ارائه میدهد. در صورتی که اطلاعات این صفحه و سوالات متداول برای شما کافی نبوده است با کارشناسان ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

ثبت شرکت در مشهد
ثبت شرکت در مشهد

مدارک مورد نیاز


✅کارت ملی و شناسنامه

✅فرم ثبت نام ثنا

✅تکمیل فرم وکالت


مدت زمان ثبت ۱۰ روز کاری

معرفی انواع شرکتها


با توجه به اینکه مراحل و مدارک ثبت هر شرکت و قوانین درج شده در قانون تجارت ایران در هر موضوع ثبتی متفاوت می باشد، لازم است تا جهت راه اندازی یک شرکت، اهداف ، قالب شرکت ، فعالیت ، مسئولیت و سهامداران و هیات مدیره به طور کامل مشخص گردد. بر اساس مواد ۲۰ قانون تجارت ایران شرکت های تجاری به ۷ دسته تقسیم میگردند.

  • ✅شرکت های سهامی
  • ✅شرکت های با مسئولیت محدود
  • ✅شرکت های تضامنی
  • ✅شرکت های نسبی
  • ✅شرکت های مختلط غیر سهامی
  • ✅شرکت های مختلط سهامی
  • ✅شرکت های تعاونی تولیدی

شرایط ثبت شرکت در مشهد

جهت ثبت هر نوع شرکتی نیاز به شرایط زیر می باشد. این شرایط در کلیه شهرستان های ایران یکسان می باشد.

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • داشتن مدارک تحصیلی مرتبط (در صورت نیاز)
  • داشتن حداقل سرمایه لازم
  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال
  • داشتن مجوز های مربوط به زمینه فعالیت (در صورت نیاز)
  • نداشتن سوء پیشینه
  • انجام مراحل لازم به صورت قانونی
  • ارائه کلیه مدارک هویتی مورد نیاز اداره ثبت شرکتها

مدارک لازم جهت تاسیس شرکت سهامی خاص در مشهد

  • ارائه دو برگ از فرم اظهارنامه
  • ارائه دو برگ اساسنامه
  • ارائه دو برگ تقاضانامه
  • ارائه دو برگ صورتجلسه مجمع عمومی و هیئت مدیره
  • ارائه تمامی مدارک تشخیص هویت بازرسان، سهامداران و مدیران شرکت این موارد شامل کپی شناسنامه و کارت ملی می باشد که می بایست کپی برابر اصل شده باشد.
  • در شرایطی که افراد هیئت مدیره یا شرکا اشخاص حقوقی هستند لازم است که تصویر آخرین روزنامه رسمی تاسیس شرکت یا برند را ارائه کنند.
  • چنانچه از وکیل یا نماینده برای پیگیری مراحل استفاده می کنند، ارائه اصل وکالتنامه الزامی می باشد.
  • در شرایط داشتن سهامدار در خارج از کشور لازم است که کپی برابر با اصل شده مدارک شخص همچون پاسپورت و دیگر مدارک قانونی نیز ارائه گردد.
  • ارائه مدارک سوء پیشینه تمام افراد شرکت ائم از مدیران، بازرسان و سهامداران
  • ارائه فرم اقرار نامه که توسط تمام سهامداران، بازرسان و مدیران شرکت امضا شده است.
  • ارائه رسید پرداخت اینترنتی.
  • داشتن حداقل شرکا.
  • ارائه مدرک بانکی با عنوان پرداخت ۳۵ درصد از سرمایه اولیه.

مدارک لازم جهت تاسیس شرکت سهامی عام در مشهد

مرحله اول: (مرحله تشکیل و تحصیل اجازه پذیره نویسی)
۱-دونسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی که بایستی به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد
۲-دو نسخه اظهارنامه ی تکمیل شده
۳-دو نسخه طرح اساسنامه تکمیل شده
۴-تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت موسسین
۵-اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه(حداقل ۳۵% از ۲۰ % سرمایه تعهد شده)
۶-اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد
۷-اصل مجوز اولیه از سازمان بورس و اوراق بهادار
۸-تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام پیشنهادی های و همچنین فیش واریزی مربوطه

مرحله دوم:( مرحله ایجاد و ثبت شرکت های عام سهامی)
۱-دو نسخه اساسنامه که به تصویب مجمع عمومی موسس رسیده باشد
۲-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین متضمن تصویب اساسنامه تعیین،اعضاء هیئت مدیره،انتخاب بازرسان و روزنامه های کثیرالانتشار
۳-دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره
۴-اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه شرکت(در صورتیکه قسمتی از سرمایه موسسین بصورت غیر نقدی باشد)
۵-اصل مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار(مجوز ثانویه)


انواع شرکت ها

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است تجاری که حداقل از ۲ شریک تشکیل می‌شود. این شرکت در واقع مسئولیت کمتری نسبت به شرکت‌ های دیگر دارد. ویژگی این شرکت استفاده تجاری به صورت بازرگانی برای مواردی مانند فعالیت در زمینه آرایشی بهداشتی، موادغذایی، خرید، فروش، صادرات، واردات و غیره و  به طور کلی موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند است.

ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

در شرکت سهامی خاص کل مبلغ سرمایه یا سهام توسط موسسین در بدو امر تامین می‌شود. شرکت سهامی خاص زیر مجموعه شرکت های سهامی است که از حداقل سه شریک هنگام تاسیس بر خوردار است. حداقل مقدار سرمایه ای که می بایست هنگام تشکیل این شرکت وجود داشته باشد ۱۰۰ هزار تومان می باشد. سهام شرکت سهامی خاص در بورس قابل خرید و فروش و معامله نیست ولی سهامدارانش می توانند سهامشان را با موافقت سهام داران به دیگری واگذار کنند.

شرکت سهامی عام در مشهد

شرکت سهامی است که برای انجام طرح‌ های انبوه تشکیل می‌شود و برای تامین سرمایه طرح بعد از ثبت از عموم مردم در سازمان بورس به عنوان سهامدار ثبت نام به عمل می‌آید. در این نوع شرکت در بدو امر پنج نفر در سمت‌ های هیئت مدیره و بازرس باید همکاری کنند. این نوع شرکت دارای شخصیت حقوقی مستقل می باشد که سهامش از سوی مردم تامین میشود. اوراق سهام این شرکت برخلاف نوع سهامی خاص قابل فروش و‌ واگذاری به عموم است که در واقع بخشی از سرمایه تشکیل شده این شرکت مربوط به مردم است.

ثبت شرکت تضامنی در مشهد

مسئولیت بالای این نوع شرکت و تضمین زیان یا بدهی توسط شریک ذکر شده در نام شرکت این نوع شرکت را برای ثبت صرافی یا موسسات مالی مناسب می‌سازد و از حداقل دو عضو تشکیل می‌شود که نام یکی از آن‌ها به عنوان شریک تضامنی در نام شرکت قید می‌شود.

ثبت موسسه غیر تجاری در مشهد

نهادی است که با ثبت آن یک شخصیت حقوقی غیرتجاری جهت موضوعاتی مثل امور مذهبی، فرهنگی، ورزشی و غیره به ثبت می‌رسد و برای ثبت به دو نفر عضو احتیاج دارد. تشکیلات فوق طبق ماده ۵۸۴ قانون تجارت ایران می تواند عناوینی از جمله انجمن، بنگاه، کانون و امثال آن را اتخاذ کنند.

موسسات غیر تجارتی به دو قسمت تقسیم می شوند . موسساتی که هدفش جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد که موسسات غیر انتفاعی نامیده می شوند. انجمن های اسلامی ، موسسات خیریه ، احزاب و گروه های سیاسی و … را می توان از موسسات غیر انتفاعی دانست.

گروه دوم موسساتی که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد. کانون های فنی و حقوقی و موسساتی خدماتی از این قبیل می باشند.

ثبت شرکتها در مشهد

ثبت برند تجاری در مشهد


اداره ثبت برند و لوگو و علائم تجاری زیر مجموعه مرکز مالکیت معنوی، مرجع رسمی ثبت برند در مشهد می باشد. این مرکز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران می باشد. در واقع ثبت برند به انجام کلیه روال قانونی ثبت علامتی تجاری به اسم یک یا چند فرد گفته می‌شود که طی آن، نام و نشان تجاری شما از نظر قانونی نیز به رسمیت شناخته می‌شود. در صورتی که نیاز به ثبت برند خود توسط متخصصین ما دارید، فقط کافیست مدارک خود را برای ما ارسال کنید تا به عنوان وکیل شما امور ثبت برند و لوگوی کسب و کار شمارا را در سازمان ثبت انجام دهیم.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای اشخاص حقیقی :

  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • مجوز فعالیت هرگونه جواز تاسیس، پروانه بهره‌ برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی
  • کارت بازرگانی جهت ثبت برند لاتین
  • روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت (اشخاص حقوقی)

ثبت شرکت پیمانکاری در مشهد


شرکت پیمانکاری به معنای مجموعه ای است که می تواند به صورت حقیقی و یا حقوقی فعالیت نماید و قراردادی را با افراد حقیقی و یا حقوقی جهت انجام اموری از قبیل تهیه، حمل، نصب، ساخت، اجرا و … منعقد گرداند. به شرکت هایی که با موضوع پیمانکاری به ثبت می رسد، شرکت های پیمانکاری گفته می شود. این نوع شرکت ها از نظر نوع فعالیت به ۱۱ گروه مختلف زیر تقسیم میگردند.

ساختمان و ابنیه ، راه و ترابری  ، صنعت و معدن ،  تاسیسات و تجهیزات ،  کشاورزی ،  آب ، مرمت آثار باستانی ،  کاوش های زمینی ، ارتباطات ،  نفت و گاز  ،نیرو .

از اقدامات اولیه برای ثبت شرکت پیمانکاری در مشهد، تصمیم گیری برای تعیین نوع شرکت و فعالیت می باشد. شرکت های پیمانکاری هم به صورت شرکت های با مسئولیت محدود و هم به صورت شرکت های سهامی خاص می توانند به ثبت برسند.

ثبت شرکت دانش بنیان در مشهد


شرکتهای تجاری و تولیدی با پیشرفت علم و تکنولوژی نیازمند بهره گیری از دانش تخصصی می باشند. شرکتهای دانش بنیان از جمله ساختارهایی است که با بهره گیری از دانش روز نیروهای متخصص به تولید محصولاتی با پشتوانه علم و فناوری می پردازد. با توجه به ماهیت این نوع شرکتها محصول قابل ارائه باید منطبق بر علم روز و با ارتباط دانشگاه و مراکز علمی می باشد.

شرکت های دانش بنیان در دسته موسسه‌ های تعاونی یا خصوصی قرار می‌گیرند که برای افزایش علم و ثروت تلاش می‌کنند در حالی که توسعه اقتصادی دانش محور و رسیدن به اهداف مربوط در این زمینه مانند دستاوردها و اختراع‌های نوین، پرفروش و برتر نیز از مهم ‌ترین وظایف انها می باشد.

از شروط اولیه و اصلی ثبت شرکت دانش بنیان این است که از بین اعضای هیات مدیره حداقل یک نفر از آن‌ها باید دارای مدرک دکترا از دانشگاه مورد تایید وزارت علوم باشد. شرط دوم ثبت شرکت دانش بنیان این است که باید یک اختراع توسط مراکز رشد و یا بنیاد نخبگان ثبت و تایید شده باشد.

چرا ثبت شرکت دادیاران


دادیاران یک مجموعه حقوقی می باشد و در امور ثبتی تخصصی چند ساله دارد.

نگران هزینه های ثبت شرکت نباشید. حق الوکاله ثبت شرکت در این مجموعه زیر عرف مشخص شده می باشد.

در صورتی که مدارک لازم را بدون مشکل به دست ما بسپارید کارشناسان ما در کمتر از دو هفته شرکت شمارا ثبت میکنند.

کارشناسان ثبت شرکت دادیاران به شما مشاوره رایگان میدهند.

شرایط انتخاب نام شرکت و موسسه


انتخاب نام شرکت با توجه منحصر به فرد بودن ان و استفاده برند و علایق بنیانگذار ان کمی دچار دغدغه می باشد. در شرایط انتخاب نام شرکت موارد زیر می باشد. در صورتی که هر کدام رعایت نشود از سوی کارشناس ثبت شرکت ها درخواست رد خواهد شد.

  • ✅ دارای ریشه و معنی باشد.
  • ✅ تکراری نباشد، یعنی هیچ وجه تشابهی با سایر برند های به ثبت رسیده و موجود در بازار نداشته باشد.
  • ✅ در صورتی که در نام شرکت اعداد وجود دارند باید به صورت حروف درج گردد 
  • ✅ اسم انتخاب شده مخالف عرف قانون اسلامی کشور نباشد
  • ✅ انتخاب اسم شهر یا محل فقط در صورتی امکان پذیر می باشد که محل فعالیت در همان منطقه باشد.

ثبت شرکت در مشهد حدوداً دو هفته کاری زمان میبرد. مراحل تاسیس قانونی شرکت باید به ترتیب طی شوند. تمامی مدارک پس از تکمیل و بازبینی توسط کارشناسان دادیاران به اداره ثبت شرکت ‌ها ارسال می‌شوند. کارشناسان این اداره به بررسی دقیق آنها می‌پردازند و اگر اشکالی مشاهده کنند، مدارک را برای اصلاح باز می‌ گردانند. پس از تایید نهایی گواهی شرکت صادر شده و به مرحله اگهی شرکت در روزنامه رسمی میرسد.

کلیه هزینه های لازم جهت ثبت شرکت شامل موارد زیر است :

  • هزینه کارمزد ثبت شرکت ( هزینه ای که موسسه ما دریافت می نماید )
  • حق الثبت شرکت که به هنگام تحویل پیش نویس به اداره ثبت پرداخت می شود.
  • هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت که به اداره مالیات می بایست پرداخت شود.
  • هزینه پست مدارک ثبت که بر عهده موسسه می باشد.
  • هزینه روزنامه رسمی شرکت جهت درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی کشور.
  • هزینه روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی تاسیس در روزنامه کثیر الانتشار (روزنامه های محلی).
  • نکته: با توجه به نوع شرکت و اعضا، هزینه های کارمزد مجموعه ثبتی دادیاران کمی تغییر خواهد کرد .

دفاتر حقوقی دادیاران در مشهد همه روزه پاسخگوی مراجعین و متقاضیان امور ثبت شرکت میباشد.

دفتر مرکزی : امامت ۳۶ پلاک ۱ طبقه سوم واحد ۵

دفتر سناباد : تقاطع کلاهدوز و سناباد ، خیابان ارم ، پلاک ۱۳۲


ثبت شرکت توسط وکیل در مشهد


با توجه به اینکه دادیاران یک مجموعه حقوقی متشکل از چند موسسه حقوقی می باشد ،اکثر امور ثبتی مجموعه توسط وکلای پایه یک دادگستری در مشهد انجام و تایید و باز بینی میگردد.

سوالات متداول ثبت شرکت در مشهد :

چه کسی می تواند اقدام به امضاء اسناد تجاری و اوراق تعهد آور یا سایر اوراق  به نام شرکت بنماید ؟

بستگی به اساسنامه شرکت ، تصمیمات مجمع عمومی یا هیات مدیره دارد.

سهام کدام یک از شرکت ها قابلیت عرضه در بورس اوراق بهادار را داراست ؟

فقط شرکت های سهامی عام می توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا بانک ها عرضه نمایند یا به انتشار اطلاعیه و آگهی یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام مبادرت ورزند.

اگر در انتخاب اعضاء هیات مدیره یا مدیر عامل شرکت تشریفات قانونی رعایت نشده باشد، اعمال آن مدیر چه حکمی دارد ؟

کلیه اعمال و اقدامات مدیران و مدیر عامل شرکت در مقابل اشخاص ثالث نافذ است و نیمی توان به عذر عدم اجرای تشریفات مربوط به طرز انتخاب آن ها اعمال و اقدامات آنان را غیر معتبر دانست.

اگر شریکی در یک شرکت تجاری بدون رعایت الزامات قانونی، سرمایه خود را مورد نقل و انتقال قرار دهد، این نقل و انتقال چه اثری دارد ؟

 چنین انتقالی باطل است. شخصی که سهم الشرکه یا سهام به او منتقل شده است، در شمار شرکاء شرکت وارد نمی شود و حق رای ندارد. 

بازرس چه مسئولیتی دارد؟ دستمزدی که برای بازرس باید در نظر گرفته شود چقدر است ؟ 

بازرس در برابر شرکت و اسخاص ثالث مسئول است.  حق الزحمه بازرسین را می توان در مجمع عمومی عادی مشخص ساخت. بازرسین در معاملات شرکت ذی نفع نخواهند بود.

 اگر شخص غیر ایرانی بخواهد در ایران شرکت ثبت نماید آیا اجازه دارد ؟

بله اشخاص غیر ایرانی با رعایت یک سری شرایط و تهیه مدارک مورد نیاز می توانند در ایران شرکت ثبت نمایند.این اشخاص حتی می توانند مالک صد درصد شرکت باشند.

 آیا با ثبت شرکت در یک شهر در شهر دیگری هم می توان فعالیت داشت ؟

بله،با ثبت شرکت امکان فعالیت در هر شهر از کشور را خواهید داشت.

حداقل شرط سنی برای تاسیس شرکت چقدر است؟

یکی از شرایط انجام معامله، داشتن اهلیت است. منظور از اهلیت، این است که شریک، بالغ و عاقل و رشید باشد. در قانون ۱۸ سال به عنوان اماره رشد در نظر گرفته شده است. بنابراین برای ثبت شرکت، حداقل سن ۱۸ سال است.

آیا بالا بودن سرمایه شرکت،موجب افزایش مالیات شرکت می شود ؟

خیر،مبلغ مالیات با توجه به درآمد شرکت تعیین می گرددو تنها ارتباط بین سرمایه اولیه و هزینه های اداره ی دارایی،پرداخت مبلغ ۲ در ۱۰۰۰ (۰٫۰۰۲)مبلغ سرمایه اولیه به هنگام تشکیل پرونده ی مالیاتی است.(ثبتهای بعد از سال ۱۳۹۵ درصد مالیات ۰٫۵ در ۱۰۰۰ )

آیا نام شرکت می تواند لاتین باشد؟

خیر،نام شرکت باید ریشه ی فارسی داشته باشد .

حداقل میزان سرمایه برای ثبت شرکت چقدر است ؟

حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت صد هزار تومان است.ذکر این نکته ضروری است که سرمایه اولیه در شرکت های  سهامی عام در موقع تاًسیس نباید از پنج میلیون ریال کمتر باشد

آیا امکان تغیر ماهیت شرکت از مسئولیت محدود به سهامی خاص یا بالعکس وجود دارد؟

طبق بخشنامه ۹۲/۹۰۵۳۶ مورخ ۲۶/۰۵/۹۲ اداره ثبت شرکتها، تبدیل نوع شرکتها به نوعی دیگر امکان پذیر نیست و فقط در خصوص شرکت سهامی خاص، قابل تبدیل به شرکت سهامی عام خواهد بود.

شرایط بیمه شرکت ثبت شده به چه صورت است؟

مطابق قانون، شرکت ها پس از شروع به فعالیت باید کارمندان رسمی خود را بیمه کنند. سهم کارفرما ۷۳% و سهم کارگر ۲۷% از کل مبلغ حقوقی است که دولت سالانه تصویب می کند.

آیا اتباع خارجی می توانند در شرکت های ایرانی شریک باشند؟

در این خصوص با ذکر نکات ذیل مواجهیم :
اینکه خارجیان در شرکت های ایرانی دارای سهم الشرکه باشند، با هیچ منع قانونی مواجه نیست.
بنا بر اصل ۸۱ قانون اساسی، دادن امتیاز تشکیل شرکت ها و موسسات در امور تجاری و صنعتی و کشاورزی و معادن و خدمات به خارجیان مطلقاَ ممنوع است.

آیا در یک شهر می توان چند شعبه برای شرکت به ثبت رساند ؟

خیر. در هر شهر نمی توان بیش از یک شعبه به ثبت رسانید. شهری که دفتر مرکزی در آن واقع شده است،اصلاً امکان تأسیس شعبه وجود ندارد.

چه کسی می تواند اقدام به امضاء اسناد تجاری و اوراق تعهد آور یا سایر اوراق  به نام شرکت بنماید ؟

بستگی به اساسنامه شرکت ، تصمیمات مجمع عمومی یا هیات مدیره دارد.