وکیل مهریه در مشهد
image

وکیل مهریه در مشهد

در صورتی که نیاز به وکیل متخصص مهریه در مشهد دارید با ما در ارتباط باشید.  
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ده سال تخصص در امور حقوق خانواده
۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

مهریه حق مالی زن است و به مجرد عقد نکاح برای او به وجود می اید. مهریه از دیونی بوده که زوج را هر زمانی که زوجه خواهان مطالبه آن باشد ملزم به پرداخت می نماید. در صورت عدم پرداخت آن زن می تواند از طرق قانونی با طرح دعوی الزام به پرداخت مهریه خواستار دریافت آن از زوج باشد. در این بین به دلیل رویه های مختلف دادگاه پیشنهاد میگردد ابتدا با وکیل متخصص مهریه در مشهد مشاوره گرفته شود. دادیاران دارای دفتر تخصصی حقوق خانواده در مشهد می باشد و سالانه پرونده های زیادی در این امور انجام داده است. در صورتی که قصد دارید مهریه خود را به اجرا بگذارید حتما با وکلای ما مشورت کنید.

وکیل مهریه خوب در مشهد


باید توجه داشت که کلیه مراحل گفته شده و تبصره های قانونی مرتبط با مطالبات مهریه با وجود وکیل مهریه خوب و آشنا به این امور به نحو بهتری انجام خواهد گرفت. به مخاطب عزیز توصیه میگردد حداقل یک جلسه مشاوره با وکلای تخصصی مهریه در مجموعه حقوقی دادیاران داشته باشند. دادیاران دارای دو دفتر حقوق خانواده در امامت و بولوار شفای مشهد بوده و همه روزه پاسخگوی شما عزیزان می باشد.

شماره تماس بهترین وکیل مهریه در مشهد


در شهرستان مشهد با توجه به جمعیت و تعدد پرونده های حقوق خانواده وکلای زیادی در حوزه تخصصی طلاق و مهریه فعالیت می کنند. پیشنهاد ما بر این است که وکیلی را برای پرونده خود انتخاب کنید که حداقل چهار سال در زمینه حقوق خانواده فعالیت داشته باشد. همچنین حداقل کمتر از ۳ ماه پرونده مرتبط انجام داده باشد. رویه های قضایی همواره در حال تغییر می باشد لذا لازم است وکیل مهریه در مشهد در این امور به روز باشد تا به بهترین نحو از موکل خود دفاع کند.

وکیل مهریه چه کاری انجام میدهد ؟


به طور کلی از دو روش می توان تقاضای مهریه نمود. هر دو روش زیر قابل انجام توسط زوجه و یا وکیل حقوقی وی می باشد. جهت ارتباط با وکیل مهریه در مشهد میتوانید با شماره تماس های موجود در وبسایت تماس حاصل نمایید.

روش اول: صدور اجرائیه از اداره ثبت

صدور اجرائیه از اداره ثبت محل زندگی زوج و یا هر مکانی که دارایی در آن شهر واقع می باشد. در این روش ابتدا زوجه با مدارک لازم به دفتر ازدواج محل وقوع عقد خود مراجعه می کند. دفتر ازدواج اجرائیه ای مبنی بر مطالبه کل و یا بخشی از مهریه صادر می کند. پس از استعلام اداره ثبت، درخواست توقیف صورت می گیرد. این روش سرعت بیشتری داشته و هزینه دادرسی ندارد اما از نظر حقوقی مشکلاتی دارد. در زمان اجرای توقیف مهریه طرح دعوای فرار از دین قابل مطرح شدن فقط در دادگاه حقوقی می باشد. همچنین پس از توقیف مشمول ۵ درصد نیم عشر دولتی است.

مدارک لازم :

  • مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه.
  • وکالت نامه در صورت اقدام توسط وکیل مهریه.
  • عقدنامه یا رونوشت عقدنامه.

روش دوم: مطالبه مهریه از طریق دادخواست مطالبه مهریه

زوجه می تواند با ارائه دادخواست مطالبه مهریه به مراجع قضایی مهریه خود را مطالبه کند. همچنین در کنار صدور دادخواست، می تواند دادخواست تامین خواسته ارائه دهد. با این کار قبل از مراحل دادگاه دارایی زوج توقیف شده تا از فروش آن جلوگیری گردد. زوجه بعد از صدور تامین خواسته ۱۰ روز فرصت دارد تا دادخواست مطالبه مهریه را به دادگاه ارائه دهد. در این روش باید به هزینه ۳.۵ درصدی دادرسی مطالبه مهریه توجه داشت که در اکثر موارد، مبلغ قابل توجهی خواهد شد که در زمان دادخواست باید توسط زوجه به حساب دادگستری پرداخت گردد. اما راه حل چیست؟ زوجه می تواند به میزان کمتری از مهریه را مطالبه کند و یا درخواست اعسار به پرداخت هزینه دادرسی دهد.

انواع مهریه


در حال حاضر مهریه عندالمطالبه در مقابل مهریه عندالاستطاعه قرار دارد. فرق نهایی این دو این است که در مهریه عندالاستطاعه امکان ممنوع الخروجی و جلب و زندان در صورت عدم وجود دارایی زوج وجود نخواهد داشت.

وکیل متخصص مهریه در مشهد : شما می توانید با مراجعه حضوری، تلفنی و اینترنتی از شرایط و هزینه وکالت پرونده مهریه توسط وکیل مهریه دادیاران مطلع شوید.

اینستاگرام دادیاران
واتس اپ دادیاران

جلب و زندان مهریه


سوالی که بسیار مطرح می شود این است که آیا در صورتی که زوج دارای نداشته و یا از دین مهریه فرار می کند آیا می توان او را جلب کرد؟

جهت مشاوره و وکالت پرونده مهریه و اعسار توسط وکیل مهریه در مشهد با ما تماس بگیرید.

طبق قانون جدید حمایت از خانواده قوانین مطالبه مهریه و جلب و زندان به میزان ۱۱۰ سکه قابل اجرا بوده و بیشتر از آن در حد توانایی و معرفی دارایی زوج به دادگاه می باشد. لذا اگر زوجه نتواند دارایی ثبتی مشخصی را به دادگاه اعلام کند دیگر توانایی جلب و ممنوع الخروجی زوجه رابیش از ۱۱۰ سکه ندارد .توجه داشته باشید که رویه دادگاه ها با توجه به شرایط و دستورالعمل با توجه به هر شهرستان متفاوت می باشد . به عنوان مثال در شهرستان مشهد معمولا دادگاه برای عدم پرداخت مهریه جلب و زندان صادر نمیکنند.

مستثنیات دین چیست


در ماده ۲۴ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی، توقیف یکسری اموال جهت مطالبه مهریه ای دارای محدودیت می باشد که به این محدودیت ها مستثنیات دین گفته می شود. لذا قوانین این موارد را به عنوان استثناء قرار داده است.

مستثنیات دین شامل موارد زیر می باشد:

  1. منزل مسکونی که عرفاً در شان محکوم ‌علیه در حالت اعسار او باشد.
  2. اثاثیه مورد نیاز زندگی که برای رفع حوائج ضروری محکوم ‌علیه و افراد تحت تکفل وی لازم است.
  3. آذوقه موجود به قدر احتیاج محکوم ‌ٌعلیه و افراد تحت تکفل وی برای مدتی که عرفاً آذوقه ذخیره می‌ شود.
  4. کتب و ابزار علمی و تحقیقاتی برای اهل علم و تحقیق متناسب با شان آنها.
  5. وسایل و ابزار کار کسبه، پیشه وران، کشاورزان و سایر اشخاص که برای امرار معاش ضروری آنها و افراد تحت تکفلشان لازم است.
  6. تلفن مورد نیاز مدیون.
  7. مبلغی که در ضمن عقد اجاره به موجر پرداخت می‌شود، مشروط بر اینکه پرداخت اجاره بها بدون آن موجب عسر و حرج گردد و عین مستاجره مورد نیاز مدیون بوده و بالاتر از شان او نباشد.

تبصره مستثنیات دین

در رابطه با مستثنیات دین تبصره هایی هم وجود دارد. به عنوان مثال چنانچه به حکم قانون این مستثنیات تبدیل به عوض دیگری گردد (منظور تبدیل به وجه نقد و یا هرچیز دیگری غیر از مسکن)، از مستثنیات خارج شده است. مگر انکه مدیون قصد تبدیل آن به موضوع اصلی یعنی املاک را داشته باشد. همچنین در صورتی که مال محکوم علیه بیش از نیاز و شان عرفی او باشد می توان با تشریفات قانونی اقدام به توقیف و مطالبه مهریه نمود.

وکیل مهریه در مشهد
بهترین وکیل مهریه در مشهد

درخواست اعصار جهت تقسیط مهریه توسط زوجه


در ماده ۶ قانون محکومیت های مالی، معسر به صورت زیر تعریف شده است:

“ماده ۶ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی:

معسر کسی است که به دلیل نداشتن مالی به‌ جز مستثنیات دین، قادر به تادیه دیون خود نباشد.
تبصره ـ عدم قابلیت دسترسی به مال درحکم نداشتن مال است. اثبات عدم قابلیت دسترسی به مال برعهده مدیون است.”

لذا معسر با ارائه فیش حقوقی، استشهادیه و سایر دلایل کافی باید ثابت کند که توانایی پرداخت مهریه را ندارد و معسر از پرداخت مهریه است. قانون نحوه محکومیت های مالی در رابطه با تجار اینگونه بیان می کند که تاجر باید دادخواست اعلام ورشکستی خود را تقدیم دادگاه کند. جزئیات کامل تر در ماده ۱۵ قانون نحوه محکومیت های مالی بیان شده است.

تقاضای تعدیل مهریه

مطابق تبصره ۱۱ همین قانون آورده شده است که امکان درخواست تعدیل مهریه هم برای محکوم به و محکوم له وجود دارد. به این صورت که اگر مرد توانایی خود را در پرداخت اقساط مهریه را از دست بدهد می تواند درخواست تعدیل کند. همچنین در صورتی که مرد وضعیت مالی مناسبی پیدا کند زن می تواند درخواست تعدیل مهریه داده و کل مهریه را درخواست و یا تقاضای افزایش اقساط مهریه داشته باشد.

وکیل مهریه در شهرستان مشهد یکی از خدمات وکیل خانواده در مشهد توسط مجموعه حقوقی وکلای دادیاران به عنوان مرجع وکیل ایران می باشد. خدمات تلفنی و اینترنتی دادیاران به صورت ۲۴ ساعته بوده و کارشناسان ما همه روزه اماده پاسخگویی می باشند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.