خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

۵ مهر, ۱۴۰۲ 0 مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت
۵/۵ - (۱ امتیاز)

گذراندن خدمت سربازی برای آقایان بالای ۱۸ سال الزامی است و برای انجام هر کاری اعم از جواز کسب تا گرفتن گواهینامه ی رانندگی، نیاز به کارت پایان خدمت دارند مگر اینکه مشغول به تحصیل باشند . خروج از کشور یکی دیگر از موضوعاتی است که نیازمند داشتن کارت پایان خدمت است ولی مشمول سربازی در صورت داشتن شرایطی امکان خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت را دارد. در این مقاله به بررسی شرایط عمومی مشمولین برای خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت ، روش ها، انواع وثیقه و مدارک لازم می پردازیم.

شرایط عمومی مشمولین برای خروج از کشور:

برگه ی اعزام مشمول سربازی برای خروج از کشور باید فاقد غیبت باشد.

در صورت دانشجو یا محصل بودن باید کارت اشتغال به تحصیل داشته باشد.

مهلت یک ساله ی پس از اتمام تحصیل، برای معرفی به سازمان نظام وظیفه به اتمام نرسیده باشد.

شرایط خرید سربازی در سال ۱۴۰۱

معافیت از سربازی به علت کفالت؛ قوانین و شرایط

راه های خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت:

خروج از کشور مشمول سربازی باید به خاطر یکی از سفر هایی باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد. این سفر ها دارای مدت محدود و مشخص می باشد.

سفر مطالعاتی

حداکثر مدت زمان برای سفر های مطالعاتی در مقطع ارشد ۶ ماه و مقطع دکترا یک سال است. مقدار وثیقه ۸ میلیون تومان و برای دوره های مشترک ۱۵ میلیون تومان است. رفت و امد مشمول سربازی به کشور از طریق درخواست از نظام وظیفه و اعلام موافقت این سازمان امکان پذیر انجام می شود. امکان این فرصت مطالعاتی برای هر دانشجو یک بار وجود دارد و با درخواست دانشگاه و موافقت وزارت علوم یا وزارت بهداشت یا سازمان مرکزی دانشگاه ازاد انجام می شود.

سفر علمی

سفر علمی با سفر مطالعاتی متفاوت است. در این روش مشمول سربازی ۴۵ روز برای شرکت در دوره های آموزشی و کارگاه ها و ۳۰ روز نیز برای شرکت در کنفرانس ها و ارائه ی مقالات علمی فرصت دارد. میزان وثیقه نیز ۸ میلیون تومن است.

سفر زیارتی

دانشجویان و طلاب علوم دینی برای دریافت مجوز خروج به منظور سفرهای زیارتی باید با درخواست دانشگاه یا مدیریت حوزه علمیه استان محل تحصیل و تعیین محدوده زمانی خروج از کشور صورت بگیرد و مدت سفر حداکثر ۳۰ روز خواهد بود و برای حج تمتع این مدت ۵۰ روز است. میزان وثیقه ی لازم برای این سفر ۳میلیون تومان است.

سفر تفریحی یا سیاحتی

این سفر به مدت ۲۰ روز امکان پذیر بوده و برای دانشجویان با درخواست دانشگاه محل تحصیل نهایتا به ۳۰ روز قابل افزایش است. مقدار وثیقه ی لازم ۳۰ میلیون تومان وجه نقد یا وثیقه ی بانکی است

سفر ورزشی

ورزشکاران مشمول برای خروج از کشور جهت شرکت در مسابقات و اردو های تدارکاتی نیاز به تائید وزارت ورزش و جوانان دارند و این درخواست نیز با تضمین این وزارت مبنی بر مراجعت مشمول و همچنین سپردن وثیقه انجام‌ می شود.

مدارک لازم برای خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

اصل و کپی شناسنامه

 اصل و کپی کارت ملی

 گواهی فراغت/ اشتغال به تحصیل

 برگه فارغ التحصیلی برای فارغ التحصیلان

 برگه اعزام به خدمت

 افتتاح حساب در بانک قوامین

وثیقه خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

بعد از ثبت درخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای فرد یک کد پنج رقمی در سامانه تحت عنوان کد سخا ایجاد می شود . این کد برای ورود به سایت سازمان نظام وظیفه ی عمومی نیاز است. شرایط اعزام، تعویض کارت و سپردن وثیقه از مواردی است که میتوانید از طریق این سایت با داشتن کد سخا و کد ملی نسبت به آن ها کسب اطلاع نمایید.

کی از خدمات سایت epolice.ir ثبت درخواست سپردن وثیقه است. زمانی که مشمول وظیفه درخواست خود را در دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس۱۰+) ثبت می‌کند، برای هر فرد یک کد اختصاصی در سامانه در نظر گرفته می‌شود که به آن کد سخا می‌گویند. کد سخا شناسه‌ای پنج رقمی، منحصر به فرد و مختص به شما در سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا است. با استفاده از کد سخا و کد ملی می‌شود از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه عمومی، به منظور ورود به سامانه‌های وظیفه عمومی جهت استعلام و مشاهده آخرین وضعیت خدمت و شرایط اعزام، وثیقه سربازی، امریه، تعویض کارت و … استفاده کرد. لازم به ذکر است که این کد هیچ ارتباطی به ارگان یا سازمان محل خدمت و کد آموزشی افراد ندارد. وثیقه می تواند وجه نقد ضمانت نامه بانکی و سند ملکی باشد.

عدم برگشت مشمول سربازی به کشور

با عدم برگشت فرد به کشور، فرد مشمول غیبت از سربازی می شود. هم چنین وثیقه ی فرد ضبط خواهد شد و اضافه خدمت نیز منظور می شود. سپس به مراجع قضایی احضار و از منظر قانونی با او برخورد خواهد شد.

در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص سربازی می توانید با وکلا و مشاوران مجموعه ی دادیاران در ارتباط باشید.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

مراحل گرفتن پاسپورت

مراحل گرفتن پاسپورت برای دریافت باید به کجا مراجعه کنم؟ برای سفر به خارج از کشور، شما نیازمند گذرنامه هستید. ویزا یا...

نحوه ی گرفتن وکیل معاضدتی

افراد برای برخورداری از دادرسی عادلانه، طرح دعوا یا دفاع در برابر دیگری، از حق داشتن وکیل برخوردارند. این حق در قانون اساسی و...

چگونه وکیل را عزل کنیم؟ لایحه عزل وکیل

وکالت یک عقد جایز است. به این معنا که هر یک از طرفین حق فسخ وکالت را دارد.عزل و استعفای وکیل عمل حقوقی یک طرفه است.دراین مقاله...

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.