آیا زن با داشتن حق طلاق می تواند طلاق بگیرد؟

۲۱ بهمن, ۱۴۰۰ 0 مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایا-زن-با-حق-طلاق-میتواند-طلاق-بگیرد
۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

طلاق گرفتن با حق طلاق امکان پذیر است؟

در چه صورتی خانم با داشتن حق طلاق از طرف مرد، می تواند به تنهایی اقدام به طلاق نماید؟

آیا شرایطی وجود دارد که خانم بدون حضور شوهرش، تها با داشت حق طلاق، طلاق بگیرد؟

همانطور که می دانید و امروزه بسیار این مسئله رواج پیدا کرده است، بسیاری از خانم ها در ضمن عقد ازدواج یا بعد از ازدواج گاهی در ازای بخشیدن تمام یا بخشی از مهریه ی خود و گاهی با توافق، اقدام  به دریافت حق طلاق از شوهرشان می نمایند. در این مطلب می خواهیم به این مبحث بپردازیم که آیا داشتن حق طلاق زن آیا به تنهایی برای جدایی از همسرش کافیست یا خیر؟!

حق طلاق چیست؟

حق طلاق یا به عبارت صحیح تر وکالت در طلاق، به این معناست که مرد در ضمن عقد ازدواج به عنوان یکی از شروط ضمن عقد یا بعد از ازدواج، به خانم وکالت در طلاق می دهد. به این منظور که خانم نیز می تواند به وکالت از طرف مرد اقدام به جدایی نماید و طلاق بگیرد.

آیا خانم با داشتن حق طلاق می تواند طلاق بگیرد؟

برای پاسخ باید گفت که در صورتی که حق طلاق یا همان وکالت در طلاق با رعایت شرایط خاصی تنظیم و امضا شده باشد، بله، به تنهایی برای طلاق از طرف خانم کفایت می کند.

مشاوره حقوقی دادیاران

شرایط صحیح گرفتن حق طلاق

شما در صورت مشورت با یک وکیل متخصص قبل از گرفتن حق طلاق، و رعایت چند شرط زیر، می توانید با وکالت در طلاق خود، اقدام به طلاق نمایید.

  • اولین شرط: حق طلاق به صورت بلاعزل به خانم داده شود. زیرا اگر مدت مشخصی داشته باشد یا مرد حق اسقاط داشته باشد، بعد از آن مدت دیگر خانم حق خود را از دست خواهد داد.
  • دومین شرط: حق تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی از مرد ساقط شده باشد. زیرا در غیر این صورت با اعتراض آقا دادرسی به درازا می کشد و کلی مسیر سخت می شود.
  • سومین شرط: این وکالت در دفترخانه تنظیم شده باشد و در همانجا به صورت محضری و رسمی امضا شده باشد. در صورتی که ما بین خودشان در حضور چند نفر شاهد امضا شود، اعتبار سند رسمی نخواهد شد.
  • چهارمین شرط: در این وکالت در طلاق، حق توکیل به غیر به خانم داده شده باشد. در واقع در صورتی که این شرط وجود داشته باشد بدون حضور آقا می توان وکیلی برایمرد مقرر نمود و بدون حضور مرد تمام مراحل طلاق را انجام داد. در واقع خانم از طرف خودش در دادگاه شرکت می کند، و وکیل نیز از طرف آقا در دادگاه شرکت می کند. حتی بعد از طی شدن مراحل صدور حکم طلاق، وکیل مرد می تواند به طرفیت او طلاق نامه را امضا نیز نماید.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

طلاق بائن چیست؟

زمانی که زن و شوهر تصمیم به جدایی می گیرند، اقدام به طلاق می کنند. طلاق از حیث قابل رجوع بودن به دو دسته ی بائن و رجعی تقسیم می...

مراحل و روش درخواست اعسار مهریه

مهریه یکی از حقوق زوجه است که هر زمان، زن مطالبه نماید مرد مکلف به پرداخت است. درخواست اعسار مهریه، در صورتی پذیرفته می شود که...

حق توکیل به غیر چیست؟نکات مهم توکیل در فروش

حق توکیل به غیر چیست؟ ایا با وکالت تفاوت دارد؟ بعد از روشن شدن این مفهوم، به قانون توکیل و سپس ضمانت اجرای تعیین شده در...

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.