حضانت فرزندان بعد از ازدواج مجدد پدر یا مادر

۵ بهمن, ۱۴۰۰ 0 مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
حضانت-فرزندان-پس-از-ازدواج-مجدد-پدر
به این مطلب امتیاز دهید

افراد بعد از طلاق، ممکن است بخواهند مجددا ازدواج کنند و زندگی جدیدی برای خود تشکیل دهند، اما تکلیف حضانت فرزندان در این بین چه می شود؟ آیا حضانت فرزند بعد از ازدواج پدر همچنان با پدر است؟  اگر مادر ازدواج کند چه؟ آیا حضانت فرزند بعد از ازدواج مادر از او سلب می شود؟

مشاوره فوری با وکیل

در رابطه با حضانت فرزند و سایر امور خانواده نیاز به مشاوره دارید ؟

درخواست مشاوره تلفنی
 10  وکیل آنلاین

همواره بعد از طلاق بی گناه ترین افرادی که بیشترین آسیب را می بینند فرزندان هستند. آن ها غالبا در یک کشمکش مجبور به زندگی با یکی از والدین خود می شوند و دیگر از خانواده ای با حضور پدر و مادر و کانون گرم و صمیمی خبری نیست.

حضانت فرزند

همانطور که می دانید حضانت به معنای قبول سرپرستی و نگهداری فرزند است. با توجه به متن قانون وظیفه ی نگهداری و حضانت فرزند با پدر و مادر توأمان قرار گرفته است. مگر اینکه طی شرایطی یکی از ان ها توسط مرجع قضائی فاقد صلاحیت تشخیص داده شود.

اما بعد از طلاق وظیفه نگهدارای از کودکان در صورتی که شرایط مادر مساعد باشد تا ۷ سالگی با مادر است و بعد از سن بلوغ نیز فرزندان خودشان می توانند انتخاب کنند که با چه کسی زندگی کنند.

اما وظیفه ی پرداخت نفقه ی فرزندان بعد از طلاق بر عهده ی پدر است، حتی زمانی که آن ها پیش مادرشان هستند.

حضانت فرزندان بعد از ازدواج مجدد پدر

در صورتی که بچه ها با پدرشان زندگی می کنند، اگر پدرشان اقدام به ازدواج مجدد نماید، حضانت بچه ها همچنان با پدرشان خواهد بود. در واقع حضانت فرزند بعد از ازدواج پدر از پدر سلب نمی شود.

البته هنگامی که فرزند به سن بلوغ رسید خودش می تواند تعیین کند که با چه کسی می خواهد زندگی کند. اگر بچه انتخاب کند که با مادرش یا شخص دیگری زندگی کند، پدر همجنان حق ملاقات فرزندش را خواهد داشت.

حضانت فرزند بعد از ازدواج مجدد مادر


اگر حضانت فرزند با مادرش باشد، و مادر اقدام به ازدواج مجدد نماید در اینجا اگر شوهر سابق او تقضا نمایدف حضانت فرزندان از مادر گرفته می شود. مرد می تواند دادخواست سلب حضانت فرزند مشترک را به دادگاه تقدیم کند و حضانت فرزندش را از مادرشان بگیرد.

حال اگر مادر مجددا از همسر جدیدش طلاق بگیرد، می تواند مجددا سرپرستی فرزندش را بر عهده بگیرد.

در هر صورت بعد از سلب حضانت فرزند، مادر حق ملاقات کردن بچه را خواهد داشت.

مشاوره حقوقی دادیاران

در چه صورتی حضانت فرزندان بعد از ازدواج مجدد پدر سلب می شود؟


زمانی که شرایط نشان دهد که پدر توانایی نگهداری و مراقبت از فرزندان را ندارد می توان حضانت بچ ه ها را از او سلب کرد. مثلا اگر بعد از ازدواج متوجه شود که بچه ها با نامادریشان سازکاری ندارند یا اینکه دغدغه ها و مشغله ی او به خدی زیاد شود که نتواند به فرزندان رسیدگی کند.

مشاوره فوری با وکیل

در رابطه با حضانت فرزند و سایر امور خانواده نیاز به مشاوره دارید ؟

درخواست مشاوره تلفنی
 12  وکیل آنلاین

کلام اخر

این صفحه جزوی از مطلب شرایط حضانت فرزند توسط مادر و پدر می باشد. برای اطلاعات بیشتر بر روی ان کلیک کنید.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

طلاق بائن چیست؟

زمانی که زن و شوهر تصمیم به جدایی می گیرند، اقدام به طلاق می کنند. طلاق از حیث قابل رجوع بودن به دو دسته ی بائن و رجعی تقسیم می...

مراحل و روش درخواست اعسار مهریه

مهریه یکی از حقوق زوجه است که هر زمان، زن مطالبه نماید مرد مکلف به پرداخت است. درخواست اعسار مهریه، در صورتی پذیرفته می شود که...

حق توکیل به غیر چیست؟نکات مهم توکیل در فروش

حق توکیل به غیر چیست؟ ایا با وکالت تفاوت دارد؟ بعد از روشن شدن این مفهوم، به قانون توکیل و سپس ضمانت اجرای تعیین شده در...

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.