مجازات همجنس بازی زنان

۳۰ آبان, ۱۴۰۱ 5 مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
همجنس-بازی-زنان-مساحقه
۲.۷/۵ - (۱۴ امتیاز)

در بسیاری از کشور های جهان همجنس گرایی امری ناپسند به حساب نمی آید و جرم هم نیست. اما در جامعه ایران با توجه به دین رسمی کشور اسلام است و فرهنگ جامعه، امکان آزاد بودن چنین روابطی وجود ندارد. به همین دلیل همجنس بازی زنان و مردان جرم انگاری شده است. ارتباط جنسی مردان با یکدیگر در لفظ حقوقی آن به معنای لواط است و ارتباط جنسی زنان را تحت عنوان مساحقه میشناسیم. در این نوشتار می خواهیم به بررسی مساحقه و مجازات همجنس بازی زنان بپردازیم.

مشاوره فوری با وکیل

در این رابطه نیاز به وکیل متخصص دارید ؟

درخواست مشاوره تلفنی
 9  وکیل آنلاین

مساحقه چیست؟

به زبان ساده، اگر دو زن اندام جنسی خود را بر روی یکدیگر بگذارند مرتکب جرم مساحقه شده اند. قانونگذار نیز در ماده ۲۳۸ قانون مجازات اسلامی به تعریف این جرم پرداخته و بیان کرده است: « مساحقه عبارت است از اینکه انسان مونث، اندام تناسلی خود را بر اندام تناسلی همجنس خود قرار دهد.»

مجازات همجنس بازی زنان

همانطور که گفته شد در کشور ما، همجنس بازی زنان جرم به حساب می آید و قانون گذار نیز برای آن مجازات تعیین کرده است. مجازات همجنس بازی زنان ۱۰۰ ضربه شلاق می باشد. و در این خصوص تفاوتی بین فاعل و مفعول وجود ندارد. ماده ۲۳۹ در مقام تعیین مجازات بیان می کند: « حد مساحقه، صد ضربه شلاق است.»

آیا این مجازات برای زن متاهل یا غیر مسلمان فرقی می کند؟

پاسخ منفی است. بر طبق ماده ۲۴۰ قانون مجازات اسلامی در مورد جرم همجنس بازی زنان، تفاوتی بین متاهل بودن یا غیرمسلمان بودن وجود ندارد. متن ماده از این قرار است « در حد مساحقه، فرقی بین فاعل و مفعول و مسلمان و غیرمسلمان و محصن و غیرمحصن و عنف و غیرعنف نیست.»

اثبات جرم مساحقه

مساحقه هم با اقرار ثابت می شود هم با شهادت. برای اثبات جرم مساحقه با اقرار، مرتکبین باید ۴ مرتبه اقرار به ارتکاب جرم کنند تا جرم آنها ثابت گردد. در خصوص شهادت نیز باید ۴ شاهد مرد یا ۳ شاهد مرد و دو زن شهادت دهند. در خصوص شاهدان باید این نکته را یادآوری کرد که، شهود باید عمل را با چشم خود دیده باشند.

نکته: اگر در شهادتی که شهود می دهند اختلاف وجود داشته باشد؛ این شهادت پذیرفتنی نیست و شهود محکوم به ۸۰ ضربه شلاق بابت حد قذف خواهند شد.

جرم همجنس بازی زنان

براساس ماده ۲۴۱ قانون مجازات اسلامی اگر ادله کافی برای اثبات وقوع جرایم منافی عفت وجود نداشته باشد و متهم تمامی اتهامات را انکار کند، تحقیق و بازجویی بیشتر در مورد موضوعات پنهان، ممنوع می باشد. البته مواردی مثل عنف و اکراه، اغفال یا ربایش شامل این نکته نمی شوند.

مشاوره فوری با وکیل

مشاوره فوری با وکلای خانم یا اقا به صورت تلفنی

درخواست مشاوره تلفنی
 11  وکیل آنلاین

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

در چه جرائمی دیه پرداخت می شود؟ نرخ دیه درسال ۱۴۰۳

دیه چیست ؟ در چه مواردی دیه پرداخت می شود؟ انواع دیه در قانون مجازات نرخ دیه درسال 1403 مهلت پرداخت آن چقدر...

تخریب جهیزیه توسط زوج

اختلافات خانوادگی زن و شوهر وقتی به مرحله ی طلاق میرسد یکی از موضوعات نیازمند توافق، جهیزیه است و علاوه بر استرداد جهیزیه بدون...

ولی دم چه کسی است؟

بسیاری از ما در هنگامی که قتلی اتفاق می افتد با واژه ولی دم برخورد کرده ایم اما آیا می دانید ولی دم به چه کسی می گویند و اصلا چه...

2.7/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ دیدگاه ثبت شده است.

  1. من آدم مذهبی نیستم تعصبی هم نیستم ولی واقعا فاز این هم جنس بازها رو نمی‌فهمم.لااقل کثافتکاریهاتونو علنی نکنید تا بیشتر از این نوجوونامون آسیب نبینن

    • اول اینکه همجنسگرایی هست نه همجنسبازی، دوم کسی که همجنسگرا هست یک دفعه تصمیم نگرفته بیخیال جنس مخالف شه همجنسگرا بشه، اگه تعصبی نیستید یکم در موردش توی سایتای علمی سرچ کنید و دلایلشو بخونید (سایتای دینی تهش میان میگن حرامه و جهنم و فلان)
      واسه همینم هست که اگه علنی هم باشه قرار نیست یکی اینارو ببینه یک دفعه بگه آخ جون منم برم همجسنگرا شم، کسی که همجنسگرا نیست جذبش هم نخواهد شد.

  2. سلام وقتتون بخیر ببخشید اگه رابطه ی بین دو خانم یا دو دختر
    از طریق مساحقه نباشه ولی انجام کارهای شهوانی رو به همراه داشته باشه
    مثلا ارضا کردن توسط انگشت و ماساژ های تحریک کننده و … چه حکم حقوقی دارد ؟

    • بوسه ولمس از رویه شهوت هر دو را با مجازات سی یک تا هفتادو چهار ضربه شلاق تعزیری محکوم میکنند. در تبصره همجنسگرایی این قانون شامل زنان و مردان است

    • همجنسگرایی زنان تحت عنوان مساحقه در مواد ۲۳۸ و ۲۳۹ قانون مجازات اسلامی به صورت مختصر اینگونه بیان میکند: “مساحقه عبارت است از اینکه انسان مونث ، اندام تناسلی خود را بر اندام تناسلی هم جنس خود قرار دهد” با توجه به این تعریف، موضوعی که شما مطرح کردید مساحقه نمی باشد