آیا می توان به دلیل سو استفاده جنسی از دوست پسر شکایت کرد؟

۲۵ شهریور, ۱۴۰۲ 0 مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا می توان به دلیل سو استفاده جنسی از دوست پسر شکایت کرد؟
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به دلیل سوالات فراوان شما عزیزان در این مطلب می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که ” آیا می شود به دلیل سو استفاده جنسی از دوست پسرم شکایت کنم؟” این مسئله امریست که در جامعه امروزی بسیار اتفاق می افتد و افراد برای برطرف کردن نیازهای جنسی خود، دختران را فریب می دهند و حتی به آن ها وعده ی دروغین ازدواج می دهند. اما نگران نباشید، در صورتی که بتوانید این مسئله را در دادگاه اثبات نمایید، شخص مقابل به عنوان مجرم به سزای عمل خود می رسد. اما حواستان باشد که اگر عمل با رضایت هر دو طرف صورت بگیرد، خود شما نیز مجازات خواهید شد!!


مشاوره فوری با وکیل

مشاوره تلفنی سو استفاده جنسی و تجاوز با وکیل متخصص خانم یا اقا به درخواست شما

درخواست مشاوره تلفنی
 6  وکیل آنلاین

به چه کاری سو استفاده جنسی می گویند؟

ابتدا باید به این سوال اساسی بپردازیم که سوء استفاده جنسی به چه کاری گفته می شود؟ براساس قانون ایران، برقراری رابطه جنسی، تنها بین مرد و زنی که بین آنها عقد ازدواج جاری شده است، امکان پذیر است. حال هر رابطه ی جنسی ای که از این چارچوب خارج باشد، مصداق جرم زنا است و در قانون ایران فرقی بین دوست پسر یا یک غریبه از این نظر وجود ندارد. این سو استفاده جنسی که توسط پسران شکل می گیرد می تواند در ابتدا با رضایت دختر همراه باشد یا اینکه بصورت اجباری و همراه با زور باشد.

رابطه اجباری

رابطه ی جنسی اجباری، براساس تبصره ی ۲ ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است:

«حد زنا در موارد زیر اعدام است…
تبصره ۲– هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن اگرچه موجب تسلیم شدن او شود نیز حکم فوق جاری است.»

اگر نارضایتی و اکراه وجود داشته باشد:

  • مجازات مرد یا پسری که این کار را انجام داده است اعدام است.
  • اما اگر عمل آنها به مرحله ی رابطه جنسی نرسد، شخص به ۹۹ ضربه شلاق محکوم می شود.

برای اثبات این جرم نیز باید دختر خانم ظرف ۴۸ ساعت بعد از اتفاق افتادن رابطه ی جنسی به پزشکی قانونی مراجعه کند.

رابطه با رضایت

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که دختر و پسر با رضایت طرفینی با هم رابطه ی جنسی برقرار می کنند. در اینجا چند حالت بوجود می آید:

  • اگر پسری با قول ازدواج در آینده اقدام به اغفال دختری نموده و دختر را با رضایت خودش به منزل ببرد و با او رابطه ی جنسی نامشروع برقرار نماید یا موجب ازاله ی بکارت او شود، در اینجا براساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات چون عمل با رضایت انجام شده است و اکراه و تهدیدی در میان نبوده، بابت ازاله بکارت نمی تواند شکایت کند.

«هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو‌ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.»

  •  براساس ماده ۶۳۷ اگر دو نفر مرتکب زنا نشوند (مادون زنا) و فقط یکسری اعمال نامشروع مثل بوسیدن یا هرعملی که دخول جزو آنها نباشد، با رضایت طرفین (هم دختر و هم پسر) صورت بگیرد، هر دو نفر محکوم به ۱تا ۹۹ ضربه شلاق می شوند.
  • اگر اعمال فوق با اکراه یک طرف باشد، شخص اکراه کننده تعزیر میشود.
  • اگر عمل زنا با رضایت طرفین صورت بگیرد، هر دو نفر محکوم به صد ضربه شلاق می شوند.

در هر صورت اغفال به وسیله ی وعده ی ازدواج جرم انگاری نشده است. تنها با اثبات اعمالی که گفته شده، می توان شخص را به مجازاتهای فوق که بیان کردیم محکوم نمود.

مشاوره فوری با وکیل

مشاوره تلفنی سو استفاده جنسی و تجاوز با وکیل متخصص خانم یا اقا به درخواست شما

درخواست مشاوره تلفنی
 12  وکیل آنلاین

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

در چه جرائمی دیه پرداخت می شود؟ نرخ دیه درسال ۱۴۰۳

دیه چیست ؟ در چه مواردی دیه پرداخت می شود؟ انواع دیه در قانون مجازات نرخ دیه درسال 1403 مهلت پرداخت آن چقدر...

تخریب جهیزیه توسط زوج

اختلافات خانوادگی زن و شوهر وقتی به مرحله ی طلاق میرسد یکی از موضوعات نیازمند توافق، جهیزیه است و علاوه بر استرداد جهیزیه بدون...

ولی دم چه کسی است؟

بسیاری از ما در هنگامی که قتلی اتفاق می افتد با واژه ولی دم برخورد کرده ایم اما آیا می دانید ولی دم به چه کسی می گویند و اصلا چه...

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.