همه چیز در رابطه با قانون جدید تسهیل صدور پروانه وکالت

۳۰ مهر, ۱۴۰۲ 0 مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
تسهیل صدور پروانه وکالت
۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت

کانون وکلا و قوه ی قضائیه هر ساله آزمون وکالت برگزار می نمایند. این دو نهاد در خصوص مراحل و نحوه ی شرکت در ازمون وکالت با هم تفاوت دارند. در این مقاله به بررسی طرح تسهیل صدور پروانه ی وکالت می پردازیم. تا قبل از تصویب قانون کیفیت اخذ پروانه ی وکالت، کانون وکلا و قوه ی قضائیه ی هر استان بر اساس ظرفیت تعیین شده، ازمون وکالت را برگزار می کرد و بر اساس همان ظرفیت نیز کاراموز وکالت می پذیرفتند.

قانون جدید چه تاثیری در برگزاری ازمون وکالت می گذارد؟

هر سال چند نفر پذیرفته می شوند؟طرح تسهیل چیست؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می پردازیم.

در ادامه به توضیح مفهوم این قانون و معایب آن می پردازیم.

جزئیات طرح تسهیل

با تصویب طرح تسهیل، نحوه ی پذیرش کارآموزان وکالت تغییر کرد. بر این اساس، رتبه ی یک درصد برتر تعیین کننده ی میزان قبولی هاست. این طرح دارای معایب بسیاری است.

یکی از معایبش آن است که اگر یک درصد برتر، علم کم تری داشته باشند افراد بیشتری می توانند پذیرفته شوند. زیرا حد نصابی برای قبولی وجود ندارد و تمام کسانی که هفتاد درصد میانگین یک درصد رتبه ی برتر را اخذ نمایند در آزمون قبول می شوند.

هم چنین وکالت در ایران صد سال سابقه دارد و از حرفه های تخصصی است. کسب وکار تلقی نمودن آن نتیجه ایی جز عدم رعایت حقوق شهروندان در پی نخواهد داشت. آغاز کار وکالت با هدف کسب سود و منفعت، در درجه ی اول حق و تکلیف کاراموزان وکالت را در مقابل کانون های وکلا و قوه ی قضائیه و سپس حق شهروندان را برای رعایت عدالت ،به حاشیه می راند.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

مراحل گرفتن پاسپورت

مراحل گرفتن پاسپورت برای دریافت باید به کجا مراجعه کنم؟ برای سفر به خارج از کشور، شما نیازمند گذرنامه هستید. ویزا یا...

نحوه ی گرفتن وکیل معاضدتی

افراد برای برخورداری از دادرسی عادلانه، طرح دعوا یا دفاع در برابر دیگری، از حق داشتن وکیل برخوردارند. این حق در قانون اساسی و...

چگونه وکیل را عزل کنیم؟ لایحه عزل وکیل

وکالت یک عقد جایز است. به این معنا که هر یک از طرفین حق فسخ وکالت را دارد.عزل و استعفای وکیل عمل حقوقی یک طرفه است.دراین مقاله...

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.