چگونه رضایت محضری بگیریم

۱۰ آبان, ۱۴۰۲ 0 مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
چگونه رضایت محضری بگیریم
۵/۵ - (۱ امتیاز)

رضایت محضری همان اعلام رضایت است که در دفتر اسناد به ثبت می رسد و به همین علت نیز دارای اعتبار اسناد رسمی می باشد. نمی توان بعد از تنظیم، از رضایت صرف نظر نمود و یا نسبت به آن مدعی انکار و تردید شد و به همین علت است که از طریق دفتر اسناد رسمی آن را به ثبت می رسانند. البته طرح دعوای ابطال سند رسمی امکان پذیر است. رضایت محضری انواع مختلفی دارد و هزینه ی تنظیم آن نیز توسط دادگستری تعیین می گردد. در این مقاله انواع رضایت محضری و تعرفه ی آن را بررسی می نمائیم.

انواع رضایت محضری

رضایت محضری شاکی

از مهم ترین انواع رضایت است که متشاکی در جرائم قابل گذشت در صورت جلب رضایت همراه با شاکی، به دفتر اسناد رسمی مراجعه می نمایند و شاکی رضایت خود را در دفتر اسناد به صورت کتبی به ثبت می رساند.

این رضایت صرفا در جرام قابل گذشت امکان پذیر است چون جرائم غیر قابل گذشت دارای جنبه ی عمومی نیز می باشد و حتی در صورت گذشت شاکی مجازات از بین نمی رود.

رضایت محضری پدر برای ازدواج دختر باکره

از آن جاکه دختر باکره برای ازدواج نیاز به اجازه ی پدر یا جد پدری برای دارد ،افراد می توانند به جای امضا در دفترخانه ی رسمی ازدواج، به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایند و از این طریق رضایت نسبت به ازدواج را به صورت کتبی امضا نمایند.

رضایت محضری خروج از کشور

مطابق قانون گذرنامه زنان متاهل برای اخذ گذرنامه ی خروج از کشور نیاز به اجازه ی همسر دارند.زنان متاهل برای دریافت مجوز خروج از کشور ابتدا باید به پلیس +۱۰ مراجعه و پرسشنامه ی گذرنامه را دریافت نمایند. سپس همراه با پرسشنامه و شناسنامه و کارت ملی هر دو طرف به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایید.

تعرفه ی تنظیم رضایت

تعرفه توسط دادگستری در بخشنامه تعیین می گردد. در سال ۱۴۰۲ تعرفه ی تنظیم رضایت نامه ۱۰۰ هزار تومان است.

هم چنین هزینه حق تحریر دفاتر اسناد رسمی نیز مشخص است.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید با وکلا و مشاوران دادیاران در ارتباط باشید.

مشاوره فوری با وکیل

همین حالا با وکیل دادگستری صحبت کنید

درخواست مشاوره تلفنی

مراحل گرفتن پاسپورت

مراحل گرفتن پاسپورت برای دریافت باید به کجا مراجعه کنم؟ برای سفر به خارج از کشور، شما نیازمند گذرنامه هستید. ویزا یا...

نحوه ی گرفتن وکیل معاضدتی

افراد برای برخورداری از دادرسی عادلانه، طرح دعوا یا دفاع در برابر دیگری، از حق داشتن وکیل برخوردارند. این حق در قانون اساسی و...

چگونه وکیل را عزل کنیم؟ لایحه عزل وکیل

وکالت یک عقد جایز است. به این معنا که هر یک از طرفین حق فسخ وکالت را دارد.عزل و استعفای وکیل عمل حقوقی یک طرفه است.دراین مقاله...

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.